מסמך חריף ביותר

הראשונים לציון: חרם ונידוי על מפרסם הקלטות הגר"ע

בית הדין המיוחד שהקמתו נחשפה לראשונה ב"כיכר השבת" ומבקש למנוע פרסום הקלטות של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל החליט להטיל חרם ונידוי על מפרסמי החומרים הרגישים: "מי אשר כבר פירסם ילך על קברו הקדוש ויבקש מחילה ויסיר הפרסום" נאמר בהחלטה עליה חתום גם הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

חשיפת "כיכר השבת": הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני החליטו להטיל "חרם ונידוי" על כל מי שיפרסם הקלטות סתר של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל. ההחלטה התקיימה בכינוס בית דיון מיוחד שדבר קיומו נחשף לראשונה הבוקר (שני) ב"כיכר השבת".

המסמך החריף שמפרסם בית הדין

"התכנסנו כאן לאחר בזיון התורה החמור של מרן ראש כל בני הגולה רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל להזהיר ולעורר לבל יהין איש לפרסם מעתה ואילך קלטות או הקלטות של מרן זצ"ל שאינם לפי כבודו וערכו הרם, ואנו אומרים לכל שפרסמו בעבר ובדעתם לפרסם בעתיד, "הוי זהיר בגחלתם של חכמים שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב" נאמר בהחלטת הרבנים.

הגר"ש בעדני, הגר"א בקשי דורון והגר"י יוסף, חברי בית הדין המיוחד
כינוס בית הדין, הבוקר

"כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו ובפרט כאשר מדובר בגדול הדורות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. כתב הרמב"ם בפ"ז מהלכות תלמוד תורה שבמקום ביזוי תלמיד חכם בפרהסיה אסור למחול על כבודו ואם מחל נענש".

"לפיכך התאספנו כאן למחות על ביזוי תלמיד חכם בפרהסיא ובמותב תלתא כחדא להטיל חרם ונידוי על כל מי שיהין מעתה ואילך לפרסם קלטות או הקלטות כאלה, ומי אשר כבר פירסם ילך על קברו הקדוש ויבקש מחילה ויסיר הפרסום, ולא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים ויסיר מעליו הדינים על ידי בקשת מחילה בכל לב והאמת והשלום אהבו".

"וכשם שגזרו בית דין של מטה כך יגזרו בבית דין של מעלה" נחתמת ההחלטה.

המכתב החריף מגיע בעקבות חששם של גדולי הרבנים הספרדים מכך שהקלטות נוספות של מרן הגר"ע יוסף יעשו את דרכן לפרסום בקרב הציבור הרחב ויגרמו לטלטלות נוספות בתנועת ש"ס ובציבור הספרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר