מגמת הפיוס נמשכת: 'יתד' מדווח על מפגש הגראי"ל שטיינמן והגר"ש כהן

הבוקר מפרסם 'יתד נאמן' תמונה בעמודו השני ממפגשם אמש של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן בניחום האבלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן אצל הגר"ש כהן, אמש (צילום: מטה ההסברה ש"ס)

מגמת הפיוס נמשכת: הבוקר (שלישי) מפרסם הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' תמונה בעמודו השני של העיתון ממפגשם אמש של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן שנערך בירושלים במעמד ניחום האבלים.

תחת התמונה נכתב כי "מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הגיע אתמול לניחום אבלים במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון הגדול רבי שלום כהן".

להערכת פרשנים פוליטיים החיבוק שמעניק הבוקר עיתון הבית של התנועה הליטאית למנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס ממשיך את מגמת הפיוס שהחלה אמש עם ביקורם של חברי הכנסת של 'דגל התורה' בבית הגר"ש כהן ולאחר מכן ניחום האבלים של מרן ראש הישיבה בכבודו שהגיע על אף חולשתו ועל אף הקור העז השורר בימים אלו בירושלים.

יצויין כי עדיין לא ברור האם תימשך המגמה והביקור שנערך אמש יהווה ניצנים ראשונים של אוירת הפיוס להרגעת המתח בין התנועות כשבהמשך אף יגיעו המגעים לדרגים הפוליטיים או שמא יסתפקו בשני הצדדים בעצם קיומו של המפגש אמש.

כזכור המתח בין התנועות החל כשבש"ס כעסו על ביקורו של הח"כ הפורש אלי ישי בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן יממה לפני פרישתו ולפני ההודעה על הקמת מפלגתו החדשה.

בש"ס ראו בכך התערבות בעניינה הפנימיים של התנועה הספרדית ומתן לגיטימציה עקיפה לישי ולמפלגתו החדשה. שם ציפו כי תבוא התנערות פומבית והבעת גינוי כלפי מפלגת 'יחד - העם איתנו'.

מנגד, ב'דגל התורה' פירשו את הדברים אחרת וראו בקיום המפגש הכרת הטוב על פעילותו הברוכה של ישי ואף ציינו כי בכוונתם היה ליזום שלום בית במפלגה הספרדית. כך או כך אמש נעשה צעד חשוב בדרך לפתרון המשבר עם פגישתם של שני המנהיגים הרוחניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר