חדו"ש לוינשטיין: תורה לרב עמאר להפסיק לתווך בש"ס

עמותת חדו"ש פנתה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין להורות לרבה הראשי של ירושלים, הגר"ש עמאר להפסיק את פעילותו במשא ומתן הפוליטי בין שני פלגי ש"ס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין ולנציב שירות המדינה משה דיין להורות לראשל"צ, רבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר להפסיק את פעילותו במשא ומתן הפוליטי בין שני פלגי ש"ס.

כן מבקש מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב מויינשטיין לפתוח בחקירה פלילית כנגד הרב הראשי של צפת שמואל אליהו בשל קריאתו לחיילים לא לשתף פעולה עם רשויות החוק בחקירות הקשורות למבצע צוק איתן.

לדברי רגב: "היקף המעורבות של רבנים עובדי מדינה בנושאים פוליטיים בלתי נסבל והוא גורם לכרסום מתמשך ומחמיר בשלטון החוק. שני הרבנים הם עבריינים מועדים שמפרים שוב ושוב את האיסורים המוטלים עליהם. אם הפעילות הפוליטית כל כך חשובה להם מוצע שיעברו לכהן באחת ממועצות החכמים המפלגתיות הרבות ויפטרו את השירות הציבורי וקופת המדינה מן הנטל והנזק שהם גורמים".

רגב מתייחס לשתי פרשיות שזכו לסיקור ניכר בימים האחרונים, אחת מהן היא המעורבות הגדולה של הרב עמאר במשא ומתן לאיחוד בין שני פלגי ש"ס.

רגב מצטט ידיעה מהאתר החרדי "כיכר השבת", בה נאמר שבשבוע האחרון "נפגש הרב עמאר עם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של רשימת ישי הרב מאיר מזוז ואישים נוספים... בכדי לקדם צעד דרמטי והכרחי לציבור החרדי והספרדי כולו". רגב קובע כי מדובר בעבירות משמעתיות במקרה של הרב עמאר.

לגבי הרב אליהו הוא מציין כי הוא עבר לכאורה גם עבירות חמורות של המרדה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. רגב מבקש מויינשטיין וניצן "להורות על חקירת המעשים המתוארים ונקיטת צעדים ממשיים ומהירים". עוד הוא מבקש להוציא "הוראות ברורות ומפורטות, אשר יבהירו לרבנים עובדי הציבור את המותר והאסור להם". לדבריו, "כל יום נוסף שחולף ללא הבהרת המצב המשפטי ואכיפתו גורמים לזילות הדין ורשויות החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר