הנגיד בא לעשות לשלום: שלמה יהודה רכניץ נפגש עם אריה דרעי

הנגיד האמריקאי שלמה יהודה רכניץ הגיע מלוס אנג'לס על מנת ולנסות ולהשכין שלום. הבוקר הוא נועד לפגישה עם אריה דרעי. גורמים: "לא תולים תקוות רבות במסע השלום" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איש העסקים שלמה יהודה רכניץ (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מגעים לשלום? הלילה (שלישי) נחת בישראל הנגיד האמריקאי שלמה יהודה רכניץ שהגיע מלוס אנג'לס על מנת ולנסות ולהשכין שלום בתנועה הספרדית ואולי אף ביהדות החרדית כולה בעקבות יוזמת המפלגה המאוחדת - חזית חרדית אחת.

רכניץ נפגש במהלך הבוקר עם יו''ר ש"ס אריה דרעי ושוחח עימו בנושא כשבמהלך הימים הקרובים הוא צפוי להיוועד עם גורמים נוספים.

דרעי הבהיר לרכניץ בתום הפגישה הממושכת כי כל מה שיעשה זה בכפוף לרבנים. "אני סר למרות הרבנים והכל תלוי בהחלטתם", אמר דרעי.

עם זאת, גורמים המעורבים בפרטי הפגישה אומרים כי אינם תולים תקוות רבות במסע השלום של רכניץ וטוענים כי להערכתם לא יצא מכך מהלך משמעותי.

רכניץ נחשב לבעל השפעה רבה בקרב היהדות החרדית האשכנזית והספרדית ולא רק. לאחרונה פורסם כי תרם סכום של 45 אלף שקל לקמפיין של ראש הממשלה נתניהו.

רכניץ נחשב למקורב במיוחד למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והינו אחד התורמים המרכזיים כיום לעולם התורה והישיבות ובעיקר לרשת הכוללים 'עטרת שלמה' בראשות הרגש"ב סורוצקין כמו גם לישיבת מיר בירושלים.

בכתבת פרופיל שנעשתה עליו לאחרונה בעיתון "ידיעות ירושלים" נכתב כי לפני שלוש שנים עמדה הישיבה בפני קריסה מוחלטת זאת לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל ורכניץ שהתגייס לסייע בהוראת גדולי ישראל הצליח להשיג תוך זמן קצר סכום של 15 מיליון דולרים מה שסייע לישיבה להשתקם מחדש.

על פי פרסום ב"כיכר השבת" הודיע רכניץ בחול המועד סוכות האחרון בעת ביקורו בשמחת בית השואבה בישיבה כי הוא מבקש להכפיל את מילגות האברכים ולוקח על עצמו את העלויות של החודש הראשון ואכן עמד בהבטחתו.

רכניץ עוסק בתחום הפצת ציוד רפואי לבתי אבות ובתי חולים בארה"ב וכיום עוסק בעיקר בפעילות נדל"ן מסביב לעולם.

בעבר אף סייע לאסיר החב"די שהואשם בבוליביה בעבירות בחר בסמים ואף תיווך לו לעזרה את השחקן ההוליוודי שון פן שחילץ אותו בסופו של דבר.

רכניץ נחשב לאוהד מוזיקה חסידית והוא מנגן על תופים ופסנתר ומלחין שירים כשלאחרונה אף הפיץ דיסק בו שרים ענקי הזמר החסידי את לחניו.

רכניץ פועל רבות בנושאים ציבוריים מאחורי הקלעים וכך לדוגמא מעטים יודעים כי מימן את עלות העצרת שנערכה בקייץ האחרון בכיכר רבין בתל אביב למענם של שלושת החטופים.

בנוסף מימן את חגיגות סיום הש"ס האחרון שהתקיים בארה"ב באיצטדיון הענק מטלייף בהשתתפות למעלה ממאה אלף בני אדם. כאמור כעת הוא מצטרף ליוזמת השלום שהחלה צריך להדגיש דווקא בפעילותו של איש עסקים חרדי אחר אברהם וולפסון אף הוא מקורב לחצרות גדולי ישראל ולמוסדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר