איך אוטיסטים מגיבים למחמאה? מחקר חדש בדק

בעוד אצל בני אדם קיימת פעילות מוחית בשעת מחמאה או פרגון, קבוצת האוטיסטים שנבדקה במחקר לא הראתה פעילות מוחית. החוקרים: "הממצאים - פריצת דרך באבחון אוטיזם" (מחקרים, בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

האם אירעה לאחרונה פריצת דרך משמעותית בנוגע לאבחון של אוטיזם בעתיד? חוקרים אמריקנים מאוניברסיטת קרנגי מלו הדגימו שינוי בסריקת מוח של אוטיסטים בשעה של אינטרקציה חברתית. לפי הפרסומים במגזיני בריאות, התגלית החדשה עשויה לסייע בעתיד בתהליך אבחון וגילוי של אוטיזם - לקות שכיום מתאבחנת רק בבדיקה פסיכיאטרית.

בבדיקה המיוחדת, ביקשו החוקרים לדעת אם יש שינוי בתגובות במוח של אדם אוטיסט למצבים חברתיים שונים דוגמת חיבוק, העלבה או פירגון. 34 נסיינים מבוגרים השתתפו במחקר, 17 מהם אוטיסטים ו-17 בני אדם רגילים. מוחם עבר בזמן אמת סריקות במכשיר fMRI.

הסריקה כאמור התבצעה בשעה שהנסיינים היו במצב חברתי מסויים, ואז התברר כי בעוד בקבוצת הנבדקים הרגילים נראתה פעילות מוחית בשעת האינטראקציה החברתית, בקבוצת האוטיסטים לא נראתה פעילות כלל. החוקרים מעריכים את רמת הדיוק של הבדיקה ב-97%. החוקרים אמרו עוד כי אנשים רגילים מעניקים פרשנות לפעילות חברתית ולמילים, אולם אוטיסטים לא מעורבים בהן רגשית.

ראש הצוות שביצע את הבדיקה, הפרופ' מרסל ג'סט אמר כי הצוות ידע מראש שמשהו לא תקין בתהליך עיבוד הנתונים במוח של בני אדם הסובלים מאוטיזם, "אולם עכשיו הצלחנו להדגים את אחד הליקויים" הוא הוסיף כי "התגלית הזו פורצת דרך".

בישראל, מאובחן אחד מכל 200 ילדים כסובלם מאוטיזם. עם זאת, לא כל מי שמאובחן כאוטיסט סובל מהלקות בדרגתה הקשה ביותר, בפרט לאור העובדה שעל הספקטרום של האוטיזם ניתן למצוא מגוון לקויות נרחב; מ-PDD ואספרגר ועד ללקויות קשות של אוטיזם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר