יוזמת רכניץ לאחדות בקשיים

הגראי"ל מסרב להתערב במשבר בש"ס: "יש לספרדים הנהגה רוחנית"

הנגיד שלמה יהודה רכניץ והגרש"ב סורוצקין ישבו אמש במעונו של הגראי"ל שטיינמן כדי לדון ביוזמת האחדות, אך הגראי"ל סירב לעת עתה להתערב במשבר בתנועת ש"ס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

יווזמת האחדות של הנגיד נתקלת בקשיים: אמש (שלישי) הגיע הנגיד שלמה יהודה רכניץ אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כשהוא מלווה במקורבו הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש רשת הכוללים "עטרת שלמה".

השניים דנו במשך שעה ארוכה בחדרו של מרן הגראי"ל בשני הנושאים, כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", אותם מנסה הנגיד להוביל - לגרום להחזרתו של אריה דרעי לתנועת ש"ס ולגרום לשלום ביהדות החרדית ואולי אף להוביל מהלך של מפלגה אחת מאוחדת.

יצויין כי ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת", לפחות בשלב זה, הודיע מרן ראש הישיבה כי אין בכוונתו להתערב בנושא המשבר הפנימי בתנועת ש"ס.

מרן ראש הישיבה אמר כי יש לציבור הספרדי הנהגה רוחנית משלו, מועצת חכמי התורה, ולפיכך עליה להכריע בעניין.

יצוין כי אמש שוחח דרעי עם הגרש"ב סורוצקין במהלך שמחת אירוסי בנו וכן עם החברותא שלו חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש ישיבת 'חברון - גבעת מרדכי', הגאון רבי דוד כהן, אולם כאמור בגיזרה הליטאית לא נרשמה עדיין פריצת דרך.

גורמים פוליטיים מעריכים כי ליוזמת האחדות סיכויים נמוכים לאחר שמרן ראש הישיבה לא הביע את התלהבותו מהעניין.

לגבי ההתערבות במשבר בתנועת ש"ס נדמה כי גם בתנועה הספרדית מבינים כי המהלך של פגישתם של גדולי ישראל בעת ניחום האבלים במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ש כהן הינו המרחיק לכת ביותר שיכלו לעשות עד עתה בדגל התורה בכדי להוכיח על ההערכה ההדדית והמשך הרצון לשיתוף פעולה בין הצדדים.

השאלה הגדולה האם נראה פריצת דרך נוספת בימים הקרובים, תישאר בנתיים ללא תשובה.

בבית הגראי"ל סירבו לאשר או הכחיש את הפרטים וציינו כי אינם נוהגים להתייחס לשיחות פרטיות של ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר