הפיגוע ב"שארלי הבדו": הרוצחים צעקו "נקמה בשם מוחמד"

עיתונאי ששהה בסמוך לזירת הפיגוע במשרדי המגזין "שארלי הבדו" סיפר כי הרוצחים צעקו 'נקמה בשם מוחמד' במהלך הטבח. לפחות 12 בני אדם נהרגו, 5 פצועים קשה מאוד (חדשות)

(צילום: מתוך יוטיוב)

בצרפת המומים מפיגוע הטרור במשרדי המגזין הסאטירי "שארלי הבדו" בפריז. לפחות 12 בני אדם נהרגו בתקרית, מהם עשרה עיתונאים ושני שוטרים. מצבם של חמישה בני אדם שנפצעו בתקרית עדיין מוגדר אנוש.

כוחות גדולים של משטרה עורכים סריקות אחר הרוצחים שנמלטו מהמקום. המגזין שבמשרדיו בוצע הפיגוע, פרסם השבוע "קריקטורה פוגענית" נגד נביא האיסלאם מוחמד. עד ראיה לפיגוע סיפר כי הרוצחים צעקו "נקמה בשם מוחמד".

עיתונאי ששהה בסמוך בשעת התקרית סיפר כי "לפני כחצי שעה שני רעולי פנים נכנסו לבניין עם רובי קלצ'ניקוב, כמה דקות לאחר מכן שמענו המון יריות". נציג רשמי של המשטרה אמר כי מדובר בטבח, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד שהגיע לזירה כינה את האירוע כ"פיגוע טרור".

בין ההרוגים נמצא העורך הראשי של העיתון סטפן שארבונייר המוכר בשם העט "שארב", וכן קריקטוריסטים בכירים בעיתון. מדובר בפיגוע הטרור הקטלני ביותר מזה 40 שנה בצרפת.

ב"לה פוינט" דווח כי כי אחד מההרוגים בפיגוע נכנס לפני כשנתיים לרשימת המבוקשים של ארגון אל קאעידה בעקבות קריקטורות "פוגעניות" שפרסם. לפי דיווחים שונים בצרפת, רמת הכוננות בפריז הועלתה לגבוהה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר