אחדות חרדית?

גורמים פוליטיים: אין סיכוי ליוזמת האחדות של רכניץ

הנגיד שלמה יהודה רכניץ, הגיע מלוס אנג'לס לישראל כדי להשיב את אריה דרעי לש"ס וכדי לקדם את היוזמה לאחדות חרדית בבחירות, אלא שההערכה היא כי יוזמת האחדות לא תצא אל הפועל למרות מאמציו. גורמים פוליטיים אף מותחים ביקורת נוקבת על ההתערבות של רכניץ, אך אוהדיו דוחים את הביקורת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלמה יהודה רכניץ (ארכיון / יח"צ)

המשבר בתנועת ש"ס, התפטרותו של היו"ר אריה דרעי כמו גם הפילוג ביהדות החרדית מביא אנשי עסקים מחו"ל לנסות ולהתערב ולהשפיע על המהלכים הפוליטיים בארץ כשבחזונם הם רואים עצמם כמי שמביאים לשלום של ממש ביהדות החרדית.

במהלך השבוע האחרון, נחת בישראל הנגיד שלמה יהודה רכניץ, שהגיע במיוחד מלוס אנג'לס לישראל, בכדי לסייע בהשכנת השלום במגזר החרדי.

שתי מטרות עיקריות עמדו בבסיס הביקור. הראשונה הינה לתווך במאמצי הסיוע להחזרתו של אריה דרעי לתנועת ש"ס והשניה הינה יוזמת הקמת מפלגה מאוחדת - חזית כלל חרדית בבחירות הקרובות לכנסת.

רכניץ נפגש יחד עם מקורביו לפגישה ארוכה עם אריה דרעי ובהמשך אף הגיע לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שדחה ככל הנראה את יוזמת האחדות מאחר ואינה בעלת סיכויים.

הבוקר (חמישי) תוקפים גורמים פוליטיים חרדיים את התערבותו של רכניץ במהלכים הפוליטיים ומכנים אותה "התנהגות של מגלומן" שלקח לעצמו מטרה שאינה ברת יישום והוא דוחף אליה מבלי להרפות.

"רובם של גדולי ישראל הבהירו כבר כי על אף רצונם באחדות כללית ביהדות החרדית הרי שהמהלך הספציפי הזה, בפרט בעת ובזמן הנוכחיים, אינו בר יישום, הן בשל שלל בעיות טכניות כאלו ואחרות והן בשל חלון הזמן הקצר להתארגנות מהירה למהלך מורכב שכזה", הם אומרים, "אולם הוא אינו מתייאש ולא מרפה ידיים".

גורם נוסף רוטן על העובדה שמיליונר שחי בחו"ל מנסה להשפיע על החיים הפוליטיים החרדים. "הפטרונות הזאת שמביאה אותו לבוא במיוחד ולנסות להשכין שלום מוזרה. לא תמיד מי שגר בניכר ורחוק מההתרחשויות יכול להבין את כל הדקויות ולכן חבל שהאיש מתערב בנושא שאינו בקיא בו".

הגורם מציין כי עם כל הכבוד לתרומותיו הגדולות של רכניץ לעולם התורה עדיין יש בכך טעם לפגם שבציבור החרדי האמון על השמיעה לרבנים ועל קיום הצו ועשית ככל אשר יורוך מנסה אדם להשפיע על מהלכים בזכות כספו ועסקיו המסועפים. "צריך לתת את הקדריט לגדולי הדור שהם מבינים בעצמם את חשיבות השלום ולא לנסות "למכור" להם מהלכים מופרכים וחלומות באספמיה".

כאמור, ההערכה הרווחת הינה כי גם אם יצליח רכניץ להיות מעורב במאמצי החזרתו של דרעי לראשות ש"ס הרי שבכל הקשור ליוזמת האיחוד, הדברים נראים כחלום רחוק וכמהלך חסר סיכוי.

מנגד, צריך לומר כי אוהדיו של רכניץ מתארים אותו כאיש אשכולות שמפנה את כל זמנו בשביל מטרת השלום ביהדות החרדית.

"הוא לא משועמם ולא מובטל ובזמן הזה הוא יכול לעשות עוד מיליונים, אבל מה שמעניין אותו זה קידוש ה' ולסייע ליהדות החרדית", הם אומרים, "הוא זונח את כל עיסוקיו ומקדיש את עצמו למטרה, וכולם צריכים להודות לו על כך".

ידיד נוסף מספר על מסירותו הרבה למען עולם התורה והיכלי הישיבות במשך השנים הקשות שהמפלגות החרדיות שהו באופוזיציה והגזירות הכלכליות עשו את שלהן כאשר קיצוצים חדים נערכו במשכורות האברכים תוך העובדה שמנהלי מוסדות ניסו לגייס את הסכומים החסרים בכל העולם.

"הנגיד רכניץ רואה שני צעדים קדימה", אומר הידיד, "ומבין שאם ש"ס ויהדות התורה יהיו חזקות ויביאו מספר רב של מנדטים הרי שהיהדות החרדית תוכל להיות בקדנציה הבאה בעלת השפעה ויוכלו להשיג תקציבים לעולם התורה דרך רשויות המדינה ללא הצורך להזדקק אך ורק לתרומות".

"במקום לשבח אותו יש אנשים שלא מפרגנים, חבל מאוד", אומר הידיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר