צרפת תחת מתקפה

יהודים בפריז: "ירו בלב של כולנו, הקהילה בהלם ובאבל גדול"

יממה לאחר הרצח הנורא במרכול הכשר בפריז, יהודים המתגוררים בסמוך לזירת הרצח מזועזעים ומדברים בגלוי על כוונתם לעלות לישראל. הזמר יוני שלמה, המתגורר באזור: "הכל כל כך טראגי וכואב, אחת הקופאיות אמורה להתארס, אחיה התקשר אליי מבוהל". רחל טייב, שכנה: "אני מכירה את כל הנרצחים - אנשים טובי לב שנקלעו למקום כשנערכו לשבת". תושב פריז: "ירו בלב של כולנו". מחר: עצרת ענק בפריז (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
CHP/FAMEFLYNET PICTURES (צילום: אורי תובל - Ynet)

יהדות צרפת המומה: גל הטרור ששטף בסוף השבוע את צרפת, ובעיקר הפיגוע הקשה במרכול הכשר במרכז האזור היהודי ברובע ה-21 בפריז, גורם לרגשות של חרדה ופחד בקרב היהודים המקומיים.

שעה קלה לאחר צאת השבת, שוחחה עם "כיכר השבת" רחל טייב, תושבת השכונה, שסיפרה על הזעזוע הכבד האוחז את תושבי בירת של צרפת.

"היינו המומים עוד לפני זה מהפיגוע שהתרחש במערכת העיתון, אבל כלל לא חשבנו שזה עלול גם להגיע אלינו. המחבל הארור נכנס כשהוא חמוש בקלצ'ניקוב לסופר ביום שישי שעה קלה לפני שבת, בשעה שהוא הכי עמוס מכל ימות השבוע".

יוהן כהן, אחד הנרצחים במרכול

"אני מכירה את כל הנרצחים" הוסיפה טייב. "מדובר באנשים מיוחדים, טובי לב שבמקרה נקלעו למקום כשהם מתכוננים לקראת שבת. זה עצוב מאוד. כל הקהילה באבל. אנחנו גם בהלם גדול. לא חשבנו לרגע שזה יגיע לפה".

הזמר יוני שלמה שמתגורר לדבריו כמה עשרות מטרים ממקום הפיגוע, מספר כי אחת הקופאיות במרכול אמורה להתארס בקרוב. "אח של החתן שלה התקשר אלי מבוהל ושאל אם אני יודע מה המצב איתה. הכל כל כך טראגי וכואב".

דוד, גם הוא תושב האזור, מתאר את האווירה העצובה שהיתה בבית הכנסת בשכונה במהלך השבת: "אנשים הלכו שפופים ועצובים. כולם מכירים את ההרוגים והרצח הנורא פשוט גרם להלם גדול בקהילה".

רגע הפריצה למרכול (מתוך ynet)

"אנחנו חזקים ובטוחים שנעמוד בזה, אבל יש גם לא מעט קולות שקוראים לעלות לארץ ישראל שם כבר יותר בטוח.ף הוא מספר. "אנשים פה לא מאמינים למה שקרה. זה פשוט יריה בלב של כולנו. איבדנו את האמון פה באנשים".

כפי שדווח מוקדם יותר, ארבעת הנרצחים בפיגוע שאירע במרכול היהודי בפריז הם פיליפ ברהם, יואב חטב (21), יוהן כהן (22) ופרנסואה מישל סעדה. אחד מהם - כנראה יוהן כהן - נאבק במחבל, ניסה לחטוף את נשקו ונורה בראשו.

חילוץ בני הערובה מהמרכול

נבחנת האפשרות שארבעת היהודים יובאו למנוחות בישראל בהלוויה ממלכתית. בצרפת מתכננים עצרת המונית מחר בשעות הערב סמוך למרכול הכשר שבו נרצחו אתמול ארבעה בני אדם. "אל תשכחו אותם. אל תתנו לטרוריסטים לתקוף את החופש שלנו", כתבו המארגנים בהזמנה שפורסמה לציבור, "כולנו שארלי, כולנו יהודים, כולנו שוטרים, כולנו צרפתים. אנחנו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר