יממה לאחר הרצח

הרב הראשי של צרפת ל"כיכר השבת": נדרוש תשובות מהשלטון

"הקהילה היהודית ידעה שיש אנטישמיות, ידענו שזה חלילה יכול להגיע אלינו" כך אומר רבה הראשי של צרפת הרב חיים קורסייה ל"כיכר השבת" בראיון ראשון מאז הרצח במרכול הכשר בפריז. לדבריו, מיד לאחר תקופת האבל תדרוש הקהילה היהודית תשובות מהשלטונות: "הטרוריסטים היו תחת מעקב של המשטרה, מדוע לא איתרו אותם בזמן? היו כשלים במערך האבטחה של הקהילה היהודית" • סיקור מיוחד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי של צרפת רבי חיים קורסייה (צילום: מתוך יוטיוב)

יהודי צרפת באבל: יממה לאחר הרצח במרכול הכשר בפריז שגבה את חייהם של ארבעה יהודים, רבה הראשי של צרפת הרב חיים קורסייה מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על התחושות הקשות בקהילה היהודית ועל כך שעם סיומם של ימי האבל בכוונת הקהילה לדרוש תשובות ברורות מהשלטונות בנוגע לכישלון באבטחת בני הקהילה.

"הקהילה היהודית ידעה שיש אנטישמיות. בעוד כמה ימים יהיה יום הזיכרון של אילן חלימי הי"ד שנרצח בתור בן ערובה ולפני שלוש שנים היה הפיגוע הנורא בטולוז. ידענו שזה חלילה יכול להגיע אלינו" אומר הרב קורסייה.

הרב מספר כי כעת, בשל הפיגוע, תוגברה האבטחה סביב בתי הכנסת והמוסדות היהודים. "ראש הממשלה של צרפת אמר היום לראשונה שמדובר במלחמה מול הקיצונים ואני מקווה שיתייחסו לפיגועים ברצינות".

הנרצחים במרכול בפריז

"הפיגוע ביום שישי זיעזע את כל הקהילה היהודית בצרפת. בליל שבת באו אלפי אנשים לפתח ה"היפר כשר" בו התרחש הפיגוע והרכינו ראשם באבל. ניכר היה על כולם הזעזוע וההלם הכבד" אומר הרב.

הרב הראשי מוסיף כי בשעות אלו הקהילה היהודית עסוקה באבל, אולם לאחר תקופת האבל על הנרצחים הם יצטרכו לקבל החלטות לגבי ההמשך. "עד עכשיו היה כישלון באבטחה של הקהילה היהודית. הרי הטרוריסטים היו תחת מעקב של המשטרה. מדוע לא איתרו אותם בזמן?".

(צילום: אורי תובל - Ynet)

"נבקש תשובות ברורות מהשלטונות תוך תקווה ואמונה שיגבירו את תחושת הביטחון של הקהילה היהודית" אומר רבה של צרפת: "מחר בשעות הבוקר אני צפוי לפגוש את ראש הממשלה יחד עם נציגי הארגונים היהודיים, נספר לו על התחושות הקשות שלנו ולאחר מכן נשתתף בצעדה הגדולה יחד עם כל ראשי המדינות". הרב הראשי צפוי לבקר בבתי כל משפחות ההרוגים הי"ד ולנחם את בני משפחותיהם.

הרב מבקש לציין, כי היום (ראשון) בשעה 19:00 בערב (שעון צרפת) ייערך בבית הכנסת הגדול של פריז כנס זיכרון לנרצחים. רבני אירופה בראשות נשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט ישתתפו במעמד.

הרב משה לוין, מנכ''ל ועידת רבני אירופה ועוזרו של הרב הראשי לצרפת מתערב בשיחה ואומר כי ייתכן וצריך לבטל את האזרחות לאותם אלו שנסעו ללחום בעיראק ובסוריה. "לא ייתכן שהם ימשיכו להיות אזרחים רגילים".

חילוץ בני הערובה (באדיבות ynet)

הרב לוין מציין כי עמדתו של הרב קורסייה הינה שיש לתושבים היהודים להמשיך ולהתגורר בצרפת, אולם בכוונתו לבקש שיגבירו את האבטחה על הקהילה היהודית. "מה שקרה בסוף השבוע האחרון זהו אסון נורא ביותר ונצטרך להתמודד עם ההשלכות שלו".

כפי שדווח מוקדם יותר, ארבעת הנרצחים בפיגוע שאירע במרכול היהודי בפריז הם פיליפ ברהם, יואב חטב (21), יוהן כהן (22) ופרנסואה מישל סעדה. אחד מהם - כנראה יוהן כהן - נאבק במחבל, ניסה לחטוף את נשקו ונורה בראשו.

נבחנת האפשרות שארבעת היהודים יובאו למנוחות בישראל בהלוויה ממלכתית. בצרפת מתכננים עצרת המונית מחר בשעות הערב סמוך למרכול הכשר שבו נרצחו אתמול ארבעה בני אדם. "אל תשכחו אותם. אל תתנו לטרוריסטים לתקוף את החופש שלנו", כתבו המארגנים בהזמנה שפורסמה לציבור, "כולנו שארלי, כולנו יהודים, כולנו שוטרים, כולנו צרפתים. אנחנו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר