האזינו: ח"כ יוני שטבון בשיחה עם בת דודתו שניצלה מהטבח

זרי סיבוני, אחת מבנות הערובה במרכול בפריז, שוחחה עם בן דודה ח"כ יוני שטבון ושחזרה את רגעי הדרמה עד שניצלה מהטבח. שטבון: "המחבל ירה בה פעמיים ולא פגע" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ח"כ יוני שטבון (צילום: Edi Israel/Flash90)

מצמרר: זרי סיבוני, שהייתה בין בני הערובה בפיגוע שהתרחש ביום שישי במרכול היהודי 'היפר כשר' בפריז, ושימשה בעל כורחה כמתווכת בין המחבל לבני הערובה, שיחזרה את שאירע.

זרי, בשנות העשרים לחייה, עלתה ארצה ולמדה בישראל שלוש שנים. באחרונה שבה לצרפת על מנת לחסוך כסף כדי לשוב ארצה, ועבדה כקופאית במרכול.

בשיחה עם בן דודה, חבר-הכנסת יוני שטבון, היא אמרה בקול חנוק מדמעות: "אינני גיבורה, הלוואי ולא הייתי שם. הייתי צריכה עכשיו להיות בישראל. עשיתי מה שיכולתי כדי לסייע לפצועים".

סוזן סיבוני, אמה של זרי הוסיפה כי "זה יום ההולדת של זרי. בשבילי היא נולדה מחדש". סוזן סיפרה על קשיי העלייה שמוערמים על יהודי צרפת ואמרה "בגלל שאנחנו צרפתים חושבים שיש לנו כסף, ולכן לא עוזרים מספיק". שטבון, כיו"ר השדולה למען עולי צרפת, הבטיח כי יסייע וידאג להקלת העלייה והקליטה מצרפת.

בשיחה עם "כיכר השבת", ח"כ שטבון סיפר על הרגעים הדרמטיים: "כמה דקות לפני כניסת השבת קיבלנו דיווח מהמשפחה בצרפת שזרי בת דודתי נמצאת שם כקופאית והיא בן בנות הערובה. נשאר לנו רק להתפלל, לא ידענו כלום משום שכבר נכנסה השבת".

"במוצאי שבת קיבלתי דיווח שהיא בחיים. התקשרתי לאמה ושוחחתי גם עם זרי. שמעתי על הבלתי ייאמן - על הנס הגדול שקרה לה. המחבל ירה בה פעמיים, לא פגע בה והיא למעשה טיפלה באנשים בקור רוח ובילד שנורה בראשו. היא אמרה למחבל שיעזוב אותו ולמעשה הייתה מתווכת בין המחבל לפצועים", סיפר שטבון.

לדבריו, "המחבל כנראה הבין שהוא צריך אשת קשר בינו לבין בני הערובה והיא הייתה בזמן. למעשה כיוון שהיא הכירה את החנות היא שימשה שם כמתווכת".

שטבון המשמש כיו"ר וועדה בכנסת בנושא יהודי צרפת, קרא ליהודי צרפת לעלות ארצה אך הוסיף ואמר כי "ישראל אינה ערוכה כעת לקליטה המונית של יהודים מצרפת. במציאות הביטחונית הבלתי אפשרית, יש לישראל אחריות להקצות את מלוא המשאבים לטובת העלאת וקליטת יהודים מצרפת".

האזינו לשיחה בין בת הערובה שניצלה לבין בן דודה ח"כ יוני שטבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר