מי הח"כ הכי חברתי ב"העבודה"?

לקראת הפריימריז במפלגת "העבודה" נחשפים נתוני 'המשמר החברתי' של חברי הסיעה. אז מיהו הח"כ החברתי ביותר ומי הכי פחות? כל הפרטים ודירוג הח"כים המלא (פוליטי, חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: Flash 90)

ערב הבחירות המקדימות במפלגת "העבודה", חושפים נתונים של "המשמר החברתי" עד כמה חברתית הסיעה ואת הדירוג החברתי של חבריה.

הח"כ החברתי ביותר בסיעת העבודה הוא איתן כבל, שלאורך מרבית הכנסת ה-19 שמר על המקום השני במדד החברתי של המשמר החברתי בין כלל חברי הכנסת. הציון הגבוה שקיבל במדד החברתי נובע בעיקר בגלל הנוכחות הגבוהה שלו במליאת הכנסת, כיו"ר סיעת העבודה.

כל חברי הכנסת שמתמודדים בפריימריז הקרובים במפלגת העבודה נמצאים בשלוש העשיריות הראשונות בדירוג המדד החברתי של כלל חברי הכנסת בקדנציה היוצאת, ששה מתוכם בעשירייה הראשונה.

המדד החברתי שמפרסם המשמר החברתי בתום כל כנס של הכנסת, בודק כיצד הצביעו חברי הכנסת על הצעות חוק בתחום החברתי-כלכלי. הצבעה בהתאם לערכי המדד החברתי תזכה את חבר הכנסת בנקודה חיובית; הצבעה הפוכה תזכה אותו בנקודה שלילית. אי הצבעה אינה נספרת.

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 חושב המדד החברתי עבור כל תקופת הכנסת המתפזרת והוא מפורסם בשלבים לפני הפריימריז בכל מפלגה שמקיימת בחירות לרשימה, במטרה להעמיד בפני מתפקדי המפלגות נתונים שיאפשרו בחירה מושכלת יותר.

דירוג חברי הכנסת של "העבודה"

המשמר החברתי מציין לחיוב את פעילותה של ח"כ מרב מיכאלי, שדורגה כח"כית החברתית ביותר בקרב חברות הכנסת. למרות שמיכאלי נכחה במספר נמוך יחסית של הצבעות בהשוואה לחברי סיעתה, היא דורגה במקום הרביעי בסיעה ובמקום השישי במדד של כלל חברי הכנסת.

דירוג גבוה זה נובע מכך שבהצבעות שבהן נכחה, הקפידה להצביע באופן חברתי, וזאת בשונה מח"כים בעלי נוכחות יותר גבוהה, שציונם החברתי קוזז בהצבעות שאינן חברתיות.

שני הח"כים שנבחרו לכנסת על כנפי המחאה החברתית, ח"כ איציק שמולי וח"כ סתיו שפיר, הפגינו נוכחות גבוהה יחסית בהצבעות חברתיות-כלכליות וזכו לדירוג גבוה במדד של כלל חברי הכנסת – מקום 15 ומקום 17 בהתאמה.

הח"כ הכי פחות חברתי מבין המתמודדים בפריימריז הקרובים הוא אראל מרגלית, שהכריז כי הוא רואה עצמו ראוי לתפקיד שר כלכלי בכיר בממשלה בראשות הרצוג. מרגלית אף הפגין את הנוכחות הנמוכה ביותר בהצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים, ונכח לאורך הכנס רק ב-24% מההצבעות בנושאים אלה.

בין היתר, ח"כ מרגלית נעדר מההצבעה על הצעות חוק חברתיות להפסקת העסקת מורים עובדי קבלן, לגיוס הון חברתי לעסקים קטנים וצעירים, לסיוע ריאלי לשכר דירה בדיור הציבורי, להפסקת ההכרה במס לתאגידים שמשלמים לבכירים שכר בגובה חריג, לפיקוח על מרווחי השיווק בתוצרת חקלאית, לחיוב גופים ציבוריים לשלם לספקיהם בתוך ששים ימים ולשקיפות תקציב הביטחון.

עוד יש לציין, כי בעת כהונתה כיו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' נכחה ב-41% מההצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים, אך לאחר הבחירות לראשות מפלגת העבודה ובחירתו של יצחק הרצוג, נוכחותה בהצבעות אלה דווקא ירדה, למרות שלכאורה ירד ממנה העומס של תפקיד יו"ר האופוזיציה.

כך, בכנס החורף 2013/4 יחימוביץ' נכחה ב-34% מההצבעות החברתיות-כלכליות, בכנס הקיץ 2014 ב-18%, ובכנס החורף 2014 שנקטע בגלל פיזור הכנסת, נכחה ב-20% מההצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים.

שני חברי כנסת מכהנים אשר אינם מתמודדים בפריימריז הם יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, שקיבל ציון משוקלל של 75.2, ודורג במקום ה-23 בקרב כלל חברי הכנסת, וחיליק בר, מזכ"ל המפלגה, שקיבל ציון משוקלל של 89.1 ודורג במקום התשיעי בקרב כלל חברי הכנסת.

לסיכום, הח"כ החברתי ביותר במפלגת העבודה הוא איתן כבל. הח"כ הכי פחות חברתי הוא אראל מרגלית. הח"כית החברתית ביותר בכנסת היא מרב מיכאלי, והמאכזבת הגדולה היא ח"כ שלי יחימוביץ' שמדברת גבוהה גבוהה על מעמד הביניים, השכבות החלשות והפערים החברתיים ובכל זאת לא הגיעה לציונים טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר