נשאר יו"ר ש"ס

הגר"ש כהן לדרעי: "אין לך רשות ללכת, עליי קללתך"

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון הרב שלום כהן במכתב חד משמעי לאריה דרעי: "אין לך רשות ללכת מש"ס, התעכבתי מלהשיב לך בגלל שישבתי שבעה על אחותי". עוד כותב: "שקלתי היטב בעניין ובפרט את עניין חילול כבוד התורה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ואני אומר לך; עלי קללתך בני" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שלום כהן ודרעי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

כצפוי, דרעי נשאר יושב ראש ש"ס: לאחר שהתפטר מתפקידו כחבר כנסת, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הורה לאריה דרעי להישאר בתפקידו כיושב ראש ש"ס.

במכתב ששלח הגר"ש כהן לדרעי הוא כותב לו כי: "הנני בזה, לאחר שקבלתי בצער רב את מכתבך בישיבת מועצת חכמי התורה וגם אמרת לי את דעתך בעניין שליחותך בתנועה. בהיות והייתי מצוי בתוך ימי השבעה על אחותי ע"ה התעכבתי מלהשיב לך וגם שקלתי היטב בעניין ובפרט את עניין חילול כבוד התורה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ואני אומר לך, עלי קללתך בני".

"אין לך שום אחריות לזה וכל אחריות שהיא בעניין זה מוטלת על מועצת חכמי התורה בלבד, אל תירא ואל תחת, על האיש הירא ורך הלבב נאמר ילך וישוב לבית ואל ימס את לבב אחיו וב"ה ראינו שאתה מנהיג את התנועה ביד רמה וללא מורא".

הרב שלום כהן מוסיף ומשבח את עבודתו של דרעי וכותב כי "בפרט בתקופה זו שזכינו בין היתר הודות לפעילותך שעברה ממשלת זדון מן הארץ כאשר היינו עדים לרדיפה של כל דבר שבקדושה וזעקת אביונים יתומים ואלמנות עלתה אל האלוקים".

הגר"ש כהן פוסק לדרעי: "לכן, אין לך בשום אופן רשות ללכת והנני מורה לך לשוב להנהיג את התנועה הקדושה אשר כולה קודש וכל מטרתה להרבות כבוד שמים, לשמוע זעקת אביון ולהרבות תורה בעם ישראל".

"זכות מסירות הנפש שלך ודאגתך להרבות כבוד שמים בוודאי תעמוד לך ולמשפחתך ויקויים בך ויגדל האיש וילך הלוך וגדל עד כי גדל מאד, יאריך ימים על ממלכתו ויגביה ה' כוכב מערכתו תרב גדולתו להגדיל תורה ולהאדירה אכי"ר".

מהמכתב מובן כי כפי שהיה צפוי אריה דרעי יישאר בתפקידו כיושב ראש ש"ס, תפקיד ממנו לא התפטר מעולם. כבר בסוף השבוע האחרון דיווח "כיכר השבת" כי דרעי צפוי לחזור בימים הקרובים להנהגת התנועה. במכתב זה שנשלח לכלי התקשורת על ידי לשכתו של דרעי מוכרז בצורה רשמית על "חזרתו" של דרעי להנהגת ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר