נתניהו בטקס בפריז: "כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"

אלפי בני אדם השתתפו בטקס האזכרה בבית הכנסת הגדול של פריז לזכר ארבעת הנרצחים היהודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "אנו זקופי קומה אל מול הרשע" (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מדליקים נרות בפריז (צילום: שאטרסטוק)

אלפי בני אדם השתתפו הערב (ראשון) בטקס בבית הכנסת הגדול של פריז לזכר ארבעת הנרצחים היהודים במרכול הכשר בפריז בירת צרפת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד הגיעו לטקס כשהם מלווים באנשי אבטחה רבים. הנואמים בטקס דיברו על כך שצריכים לעמוד איתן כנגד גל הטרור האיסלאמי.

ראש הממשלה נתניהו הודה בדבריו לעובד המוסלמי שהציל את חייהם של שישה קונים במרכול הכשר. לאחר מכן אמר נתניהו: "היום אנו מרכינים ראש לזכר הקורבנות, אך אנחנו ניצבים זקופי קומה אל מול הרשע. 'כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ' כי הצדק והאמת איתנו.

"הנה האמת: האויב של כולנו הוא האסלאם הקיצוני. לא האסלאם, אלא האסלאם הקיצוני" אמר נתניהו. לדבריו, "האויב הזה מופיע בהרבה שמות - דאעש, חמאס, אל-קאעידה, אל-נוסרה, חיזבאללה, אבל כולם ענפים של אותו עץ מורעל".

נתניהו לאחר צעדת הענק (לע"מ)

נתניהו הוסיף: "כל אלה רוצים להשליט על העולם משטר עריצות אפל ולהחזיר את האנושות אלף שנים אחורה. הם רוצחים כל מי שלא שותף להם, במיוחד את אחיהם המוסלמים. אך שנאתם הגדולה היא לתרבות המערב".

"אני מבטיח לכם, ישראל תמשיך להילחם בטרור" אמר נתניהו לקהל היהודי במקום, "ישראל תגן על עצמה. אני אומר לכם מה שאני אומר לאחינו היהודים בכל מקום - יש לכם זכות לחיות בבטחה כאזרחים שווי זכויות בכל מקום, אבל היהודים בימינו התברכו בזכות נוספת - להצטרף לאחיהם במולדתנו ההיסטורית ארץ ישראל".

הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסיה, אמר בטקס: "הגיע הזמן שנעשה עבודת חינוך מחדש. אנו שואלים את הקב"ה כמו משה: 'מדוע הסבל?'. אנחנו לעולם לא נהפוך לעוד דף בהיסטוריה".

ג'ואל מרגי, ראש הקהילה היהודית בצרפת אמר בטקס: "היום כל צרפת הייתה ברחובות והיהודים היו יחד עם צרפת כדי להגן על חופש הביטוי, משום שהעם היהודי הוא דמוקרטי".

לדבריו, "לאורך ההיסטוריה, העם היהודי, שתמיד עמד מול שנאה, מעולם לא שנא אחרים. שנאת היהודים ושנאת הדמוקרטיה הם אותו דבר וחייבים להילחם בה באותה דרך. אני לא רוצה לשמוע יותר שיהודים מפחדים. כי אנחנו לא מפחדים".

מוקדם יותר היום צעדו מיליונים ברחבי אירופה בצעדות ענק כנגד גל הטרור ששוטף את צרפת בימים האחרונים, עם הפיגוע הרצחני במשרדי המגזין "שארלי הבדו", שם נרצחו 12 בני אדם, רצח השוטרת הצרפתייה ורצח ארבעת היהודים במרכול הכשר בפריז - פרנוסאה מישל סעדה, פיליפ ברהם, יואב חטב ויוהן כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר