שיא הקור: מינוס 14.2 מעלות במרום הגולן

בלא מעט כבישים בצפון ישנה הצטברות של קרח על הכבישים, פקקי ענק בדרך לאתר החרמון שנפתח לראשונה. בסערה נרשמה טמפרטורה נמוכה של מינוס 14.2 מעלות (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שדה מושלג ברמת הגולן (צילום: בסל עווידאת / FLASH90)

עקב הצטברות הקרח בכבישי הצפון, הוחלט על דחיית פתיחת יום הלימודים במספר בתי ספר ביישובי הצפון. כמו כן ישנם שיבושי תנועה בכניסה לעיר צפת.

פתיחת יום הלימודים באיחור לאחר כמה ימי חופש בעקבות מזג האוויר הסוער שפקד את המדינה בסוף שבוע שעבר, תהיה ביישובים הבאים: אורטל, עין זיוון, מרום גולן, נווה אטי"ב, נמרוד, אלוני הבשן, אלרום ואודם.

בבתי הספר אומרים שייתכנו עיכובים במערך ההסעות ממספר יישובים בעקבות העומסים הכבדים בכבישים שנוצרו עקב הקרח.

כמו כן נמסר כי בעקבות הצטברות שכבת קרח עבה על הכבישים בכבישים המובילים לצפת. המשטרה ממליצה לנהגים להיכנס לעיר מהכניסה הדרומית.

בתוך כך דווח כי בסערה החורפית האחרונה נרשמה הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה אי פעם בישראל. הממצאים האלו נבדקו בקיבוץ מרום גולן ולפי חברת מטאו-טק הטמפרטורה נקבעה על 14.2 מעלות מתחת לאפס.

השיא הקודם נרשם בבקעת בית נטופה בפברואר 1950, כשרמת הגולן לא הייתה בשליטת ישראל, לפיכך, המעלות שנרשמו במרום הגולן הן הנמוכות אי פעם שנמדדו בישראל.

באזורים נוספים ברמת הגולן נמדדו טמפרטורות נמוכות, כך למשל בעין זיון נמדדה טמפרטורה של מינוס 11 מעלות ובקיבוץ אורטל נמדדה טמפרטורה של מינוס 10 מעלות.

בנוסף, הבוקר נפתח אתר החרמון בפעם הראשונה, ובשל בואם של אלפי מטיילים, משתרכים פקקי ענק לאורך קילומטרים בין נווה אטי"ב למג'דל שמס.

הפקקים נגרמים הן בשל עומס המטיילים והן בשל כמויות גדולות של קרח שעדיין נותר על הכביש מה שמקשה על פילוס שני נתיבי נסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר