רבנים בצרפת לא מוכרים על-ידי הרבנות בישראל

רבנים בצרפת לא יכולים לעלות לארץ עם בני קהילותיהם בשל מחסום ביורוקרטי המאלץ אותם לעבור שוב את כל מבחני ההסמכה לרבנות. סגן השר בן דהן פועל כדי לפתור זאת (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלי בן דהן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעוד ראשי המדינה קוראים מאז הטבח במרכול היהודי בפריז, ליהודים מצרפת לעלות לישראל, מתברר כי רבניהם אינם יכולים לעשות זאת משום שהם אינם מוכרים על ידי הממסד בישראל כרבנים.

הרבנים פנו לסגן השר לשירותי דת אלי בן דהן שהורה לקדם תכנית שתאפשר הכרה בתעודות ההסמכה של רבני צרפת. בחודש נובמבר 2014 הוא ערך ביקור בצרפת במהלכה נפגש עם רבני קהילות ומנהיגים יהודים ונחשף לבעיית הקליטה של מנהיגי הקהילות היהודיות-צרפתיות, בישראל.

רבנים רבים ששוחחו עם בן דהן סיפרו לו כי הם מעוניינים לעלות לישראל יחד עם קהילותיהם אולם הם נמנעים לעשות זאת, בעקבות הצורך שלהם להתחיל את מבחני הרבנות מההתחלה למרות שבצרפת הם כבר מוכרים כרבנים וזכו תעודות סמיכה לאחר שנבחנו על החומרים הרבים שלמדו.

לדברי בן דהן, הרבנים הסבירו בשיחות איתו כי מדובר במחסום ביורוקרטי של הרבנות הראשית והמשרד לשירותי אשר מונעות מהם לעלות ארצה. "מבחינת הרבנים הדרישה להיבחן שוב בארץ על כל החומר מחדש היא בלתי הגיונית ומאלצת אותם לוותר על העלייה לארץ בשל התהליך הארוך שכרוך בבחינה על החומר מחדש", אמר.

"בשל כך אפעל בשיתוף עם הרבנות הראשית לישראל לקדם תכנית מיוחדת למציאת פיתרון להכרה בתעודות הסמיכה של הרבנים הצרפתים בישראל. צריך לזכור שכל רב שעולה לישראל, מעלה איתו יחד רבים מבני הקהילה שלו", הוסיף.

בן דהן מתח ביקורת על כך ואמר כי "אין סיבה שהמערכת האקדמית בישראל תכיר בתארים ובאוניברסיטאות של צרפת ואילו המדינה היהודית לא תכיר בתעודות הסמיכה של אחיה בגולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר