לאחר מכתב נשיא המועצת

דרעי מכנס את ח"כי ש"ס: מודיע על "חזרתו" לתנועה

יממה לאחר מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע לחברי הכנסת של המפלגה על ישיבת סיעה מיוחדת במשרדים החדשים בהר חוצבים. במהלך הישיבה צפוי דרעי להודיע כי לאור המכתב ובהוראת מועצת חכמי התורה הוא חוזר לעמוד בראשות תנועת ש"ס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי מחוץ לביתו (צילום: פלאש 90)

דרעי "חוזר" לש"ס: ביום שאחרי המכתב של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן ליו"ר ש"ס אריה דרעי, בו הוא מורה לו שלא לעזוב את ש"ס, אריה דרעי הודיע הבוקר (שני) לחברי הכנסת על ישיבת סיעה מיוחדת במשרדי המפלגה החדשים ברחוב קריית המדע שבהר חוצבים בירושלים.

במהלך הישיבה צפוי דרעי להודיע לחברי הכנסת כי הוא חוזר למפלגה לאחר שפרש מהכנסת לפני כשבועיים. דרעי, שמעולם לא פרש מתפקידו כיושב ראש, לאחר שמועצת חכמי התורה לא אישרה לו לעשות את הצעד, יודיע לחברי הכנסת כי מכתבו של נשיא המועצת וההוראה שקיבל משאר חברי המועצת לא מותירים לו ברירה מלבד להישאר בתנועת ש"ס.

דרעי יאמר לחברי הכנסת כי נותרו כחודשיים עד הבחירות וכעת צריך להשקיע את כל המאמץ להחזיר את הציבור למפלגה הספרדית. דרעי ינסה מעתה שלא להתעסק במחלוקות הפנימיות בתוך הציבור הספרדי אלא לשדר אחדות ולהצעיד את ש"ס לבחירות.

בימים האחרונים הצליחו אנשיו של דרעי לגייס עשרות חתימות של רבני בתי כנסת שתומכים במועצת החכמים, ולמעשה בצעד זה מנסים בצמרת ש"ס להשיג חזרה את תמיכת הפריפריה בתנועת שחרטה על דגלה לייצג את הציבור הספרדי.

יצוין כי דרעי צפוי לספוג ביקורת קשה מצד התקשורת מאחר שבשבועות האחרונים הוא טען כי הפרישה שלו היא פרישה אמיתית ולא "ספין פוליטי" אך בתקשורת טענו כי אכן מדובר בספין. בשבוע שעבר אמר דרעי בראיון לאילנה דיין ב"עובדה" כי "רק חמור לא משנה את דעתו" ולמעשה רמז על האפשרות שיחזור לש"ס, ממנה לא פרש בפועל אף לא ליום אחד.

כזכור, אתמול שיגר נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן מכתב לאריה דרעי בו כתב לו בין היתר: "הנני בזה, לאחר שקבלתי בצער רב את מכתבך בישיבת מועצת חכמי התורה וגם אמרת לי את דעתך בעניין שליחותך בתנועה. בהיות והייתי מצוי בתוך ימי השבעה על אחותי ע"ה התעכבתי מלהשיב לך וגם שקלתי היטב בעניין ובפרט את עניין חילול כבוד התורה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ואני אומר לך, עלי קללתך בני".

מכתב הגר"ש כהן לדרעי, אתמול

"אין לך שום אחריות לזה וכל אחריות שהיא בעניין זה מוטלת על מועצת חכמי התורה בלבד, אל תירא ואל תחת, על האיש הירא ורך הלבב נאמר ילך וישוב לבית ואל ימס את לבב אחיו וב"ה ראינו שאתה מנהיג את התנועה ביד רמה וללא מורא".

הגר"ש כהן פסק לדרעי: "לכן, אין לך בשום אופן רשות ללכת והנני מורה לך לשוב להנהיג את התנועה הקדושה אשר כולה קודש וכל מטרתה להרבות כבוד שמים, לשמוע זעקת אביון ולהרבות תורה בעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר