בוגרי ובוגרות 'מבחר' משתלבים בעבודה ב"מעייני הישועה"

"מכללת מבחר מכשירה עבורנו את כוח האדם שמשתלב בתנופת הפיתוח של המרכז הרפואי "מעייני הישועה", כך אומר מנכ"ל המרכז הרפואי "מעייני הישועה" הרב גרשון לידר בראיון מיוחד המתקיים, לקראת פתיחת ההרשמה למסלולי סיעוד של מכללת מבחר. "שיתוף הפעולה, שנמשך כבר ארבע שנים צפוי להתרחב בעקבות הביקוש הרב שקיים לאחים ואחיות חרדיים", מצהיר הרב לידר (לימודים)

הרב גרשון לידר במכללת מבחר (צילום: מבחרכ)

"מכללת מבחר מכשירה עבורנו את כח האדם שמשתלב בתנופת הפיתוח של המרכז הרפואי "מעייני הישועה", כך אומר מנכ"ל המרכז הרפואי "מעייני הישועה"הרב גרשון לידר בראיון מיוחד המתקיים, לקראת פתיחת ההרשמה למסלולי סיעוד של מכללת מבחר. "שיתוף הפעולה, שנמשך כבר ארבע שנים צפוי להתרחב בעקבות הביקוש הרב שקיים לאחים ואחיות חרדיים", מצהיר הרב לידר.

הרב לידר, מהו שיתוף הפעולה שלכם עם מכללת 'מבחר' ?

"אנחנו מקיימים שיתוף פעולה פורה ואסטרטגי עם מכללת מבחר כבר מספר שנים. שיתוף הפעולה בינינו החל מיום פתיחת מסלולי לימודי הסיעוד האקדמיים, הן לנשים והן לגברים. היות ואנחנו מוסד רפואי שמנוהל על אדני התורה וההלכה, אנחנו מחפשים כח אדם איכותי. לאיכות יש שני מובנים: הן במובן המקצועי, אנשים שיודעים את מלאכתם. והן במובן האנושי וההלכתי - אנשים שיודעים מהי חמלה, איך להתייחס לאדם חולה, תוך שמירה על קלה כבחמורה.

"בעקבות כך, הוריתי להציע לתלמידי ותלמידות מסלולי הסיעוד במבחר לקבל מימון מלא של שכר הלימוד, למשך כל שנות הלימודים שלהם במבחר. מדובר בהשקעה של כ-40,000 ₪ עבור כל תלמיד או תלמידה. אני רואה בשיתוף הפעולה הזה מקור לכח אדם מקצועי ואיכותי שאותו אנחנו מחפשים. כמובן שהמימון אותו אנחנו מעניקים מותנה בהתחייבות לעבודה אצלנו, ב"מעייני הישועה". עבור כל שנת לימודים אותה אנו מממנים, נדרשים התלמידים והתלמידות להתחייב לשנת עבודה (כמובן בשכר מלא) אצלנו".

מה האינטרס שלכם, כמרכז רפואי לתת מלגות נדיבות כאלו לתלמידים והתלמידות במבחר ?

"האינטרס שלנו הוא ברור. אנו מחפשים אחים ואחיות, בוגרי מסלול אקדמי, שאורח חייהם הוא חרדי מובהק. חשוב לנו, לדאוג שבכל המחלקות יהיו אנשי צוות חרדיים, היות ואנחנו מרכז רפואי חרדי שמעניק שירות רפואי לאוכלוסייה חרדית. אנחנו כידוע מחפשים אנשים המוגדרים אצלנו "מקצוענים עם נשמה". לכן, אני לא רואה בתשלום שכר הלימוד מלגה שאני נותן אלא עסקה שיש לה שני צדדים מרוויחים. בלע"ז קוראים לזה win win situation – אני מרוויח כח אדם מקצועי חרדי והתלמידים והתלמידות מרוויחים מימון מלא לשכר הלימוד שלהם.

אולי תסביר קצת יותר על שיתוף הפעולה.

"אני דורש מהתלמידים והתלמידות במסלול סיעוד במבחר, שמקבלים את המימון, להתחייב לבוא לעבוד אצלנו עם תום תקופת הלימודים. עבור כל שנת לימודים שהם מקבלים מאיתנו מימון עליה – הם מתחייבים לעבוד שנה מלאה ב"מעייני הישועה". כמובן, מדובר בעבודה בשכר מלא והם נקלטים מיד עם סיום הלימודים כאחים או אחיות מן המניין. בנוסף, עוד לפני קבלת המימון ללימודים, אנחנו למעשה קולטים אותם אצלנו כעובדים. כל המועמדים לקבלת המימון עוברים את כל תהליך הקבלה לעבודה אצלנו (עוברים תהליך של מבחנים וראיונות שונים) עוד לפני תחילת הלימודים – אני כמנכ"ל רוצה לדעת שמיד עם סיום הלימודים הם יוכלו להשתייך לארגון".

אתה מייעד את הבוגרים והבוגרות להשתלב במחלקה ספציפית ?

אני יודע שמרבית התלמידות מעוניינות להיקלט כאחיות מיילדות. זה טבעי. אבל, בהתייעצות שקיימתי עם גדולי התורה, הורו לי במפורש להציע מימון נוסף לכל איש צוות שייקלט במחלקות הפנימיות. שמה נדרשת עבודה של לב ונשמה, עבודה עם הרבה מסירות ואכפתיות. עבודה כזו מחייבת תגמול נוסף, שאני שמח להעניק לעוסקים והעוסקות במלאכת הקודש. לגבי התלמידים שיהפכו לאחים, אין החלטה ספציפית לאיזה מחלקות לייעד אותם, שכן אין עדיין בוגרים של המסלול הזה, שכן המסלול נמצא בתחילת דרכו".

"אני בטוח שהמצטרכים ללימודי הסיעוד ימצאו אצלנו סביבת עבודה משפחתית ותומכת, קרובה לבית, התואמת את אורחות חייהם", מסכם הרב לידר את הראיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר