בג"ץ: העלאת אחוז החסימה לא תבוטל

שופטי בית המשפט העליון דנו בעתירה נגד העלאת אחוז החסימה שהגישו כמה ארגונים, ודחו אותה ברוב מוחץ של שמונה שופטים מול דעת המיעוט של השופט סלים ג'ובראן (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Nati Shohat/Flash90)

שופטי בית המשפט העליון התכנסו היום (רביעי) לדיון בעתירה נגד העלאת אחוז החסימה שהגישו כמה ארגונים, ודחו אותה ברוב מוחץ של שמונה שופטים מול דעת המיעוט של השופט סלים ג'ובראן.

התיקון לחוק שעבר בחודש מארס השנה, קובע כי אחוז החסימה בבחירות לכנסת יעלה מ־2% ל־3.25%. המשמעות היא שגודלה של סיעה יהיה לא פחות מארבעה חברי הכנסת במקום שניים כיום.

בעתירה שהוגשה בין היתר על ידי האגודה לזכויות האזרח, נטען כי אחוז החסימה החדש גורע מזכותם של הערבים להיות מיוצגים בכנסת על פי השקפותיהם וכי הם זכאים להזדמנות שווה כמו לשאר המפלגות היהודיות.

השופטים כתבו בהחלטתם כי "התיקון נתקבל בכנסת ב-10 במארס 2014, והדיון המקורי בעתירות נקבע ל-15 באפריל 2015 ולאור התפזרותה המוקדמת של הכנסת, הוחלט ב-10 בדצמבר להקדים את מועד הדיון, ולערוך אותו בפני הרכב מורחב. הסוגיה של אחוז החסימה מורכבת, ונוכח דוחק הזמן החלטנו לתת בעת הזו פסק דין בלא נימוקים. אלה יינתנו להמשך".

"עם זאת, אין בדחייתן של העתירות כדי לסגור את הדלת בפני תקיפה נוספת של תיקון החוק שהעלה את אחוז החסימה, לאחר שתתבררנה התוצאות של הבחירות לכנסת ה-20. אין כוונתנו לומר שתוצאות הבחירות עשויות להתבטל, אלא שניתן יהיה לתקוף את הסעיף לפני הבחירות לכנסת ה-21 על רקע התוצאות של הבחירות לכנסת ה-20", הוסיפו השופטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר