תחקיר חשף: כמה עולה לפרסם פוסט ב"סטטוסים מצייצים"?

תחקיר גלובס חשף כי עמוד הפייסבוק הפופולרי 'סטטוסים מצייצים' מוכר פרסום פוסטים תמורת סכומים גבוהים. מפעיל העמוד, אבי לן: "שמורה לנו הזכות לפרסם תוכן שיווקי" (אינטרנט, רשת)

סטטוסים מצייצים (צילום מסך, מתוך פייסבוק)

עמוד הפייסבוק הוויראלי "סטטוסים מצייצים" בעין הסערה: פרסום בפייסבוק הוא דבר נפוץ ביותר, הן מצד חברת פייסבוק והן ממותגים המתחזקים עמודי פייסבוק מושקעים. אלא ש"גלובס" חושף היום (רביעי) כי עמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים" מפרסם בין היתר גם פרסומים עליהם קיבלו מפעילי העמוד סכומים גבוהים מאנשי פרסום.

על פי התחקיר, עמוד הפייסבוק מציג מחירון מסודר לפוסטים, כשמחירו של פרסום פוסט בודד ב"סטטוסים מצייצים" מגיע ל-7,500 שקלים לפני מע"מ, לעומת פרסום סרטון (שם התפוצה גבוהה יותר ח. א.) שמגיע עד ל-12,000 שקלים לפני מע"מ. בעמוד מציעים גם חבילות הכוללות מספר פרסומים במחיר מוזל יותר.

המחירון המלא כולל חבילות של שלושה פוסטים במחיר 18,750. על מנת לזכות בחמישה פוסטים ב"סטטוסים מצייצים", תידרשו לשלם 30,000 שקלים ועבור 10 פוסטים 52,000 שקלים. עבור 3 סרטונים ישלמו הלקוחות 30,000 שקלים, ועבור 5 סרטונים - 48,000 שקלים, עבור 10 סרטונים ישלם המפרסם לא פחות מ-84,000 שקלים.

על פי גורמים שצוטטו בתחקיר, חברות רבות במשק עושות שימוש בעמוד הפייסבוק הפופולרי על מנת לנגח את יריבותיהן. לעתים, מפורסם פוסט הלועג לחברה מסוימת או אפילו תוקף אותה בגלוי כשלמעשה מדובר בפוסט שממומן על ידי החברות המתחרות. את הסטטוסים כותבים לעתים קרובות אנשים מטעם העמוד, כשכעבור כמה ימים הפוסט נבחר כאילו במקרה.

גם פוליטיקאים נהנים מהפרסום הרב והיעיל שמאפשר עמוד הפייסבוק. גורמים בענף התקשורת ויחסי הציבור ציינו לגלובס כי "סטטוסים מצייצים" מציע למכירה חבילות פרסום לפוליטיקאים, שכוללות בין היתר פרסום 2 פוסטים לשבוע עד לבחירות הקרובות לכנסת.

מפעיל העמוד אבי לן אישר לגלובס את הדברים ומסר בתגובה כי "'סטטוסים מצייצים' הוא אחד מגופי התקשורת המובילים במדינה, המגיע לקהל של 3 מיליון גולשים בשבוע, וכמו גופי תקשורת מובילים אחרים, משתמש בפלטפורמות השונות ובנכסיו הדיגיטליים להעביר גם תוכן במסגרת שיתופי-פעולה ממומנים. כל התכנים של 'סטטוסים מצייצים' עוברים מבחן קפדני ומתפרסמים רק אם הם ויראליים, אותנטיים ועומדים בערכי המותג. גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי".

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "לחברה יש מדיניות ברורה לגבי שימוש מסחרי בפלטפורמה. כל שימוש מסחרי במקומות שלא נועדו לכך מהווה הפרה של מדיניות זו. פייסבוק היא פלטפורמה של תוכן אמיתי ואותנטי, וכן תוכן ממומן צריך להיות מסומן ככזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר