לאחר מכתב ה'חויזר'

ח"כ גפני עונה לחב"ד: "לא חתמתי הסכם עם השמאל"

שעה קלה לאחר פרסום מכתב ה'חוזר' החב"די הרב יואל קאהן כנגד יהדות התורה והאפשרות כי תחבור לממשלת שמאל, התייחס ח"כ משה גפני לדברים: "מעולם לא חתמתי הסכם עם העבודה, תמיד הלכנו עם הליכוד". גפני הבהיר עם זאת: "כיום אסור להתחייב מלכתחילה לאף אחד. מי שיעמוד בדרישות - נלך איתו" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, ניסה להרגיע את חב"ד (יונתן זינדל / פלאש 90)

בחירות 2015: ח"כ משה גפני התייחס הערב לאיומים מכיוון חסידות חב"ד כי בבחירות הקרובות לא יצביעו ל"יהדות התורה" בשל פשרנותה לכאורה בנושא המדיני. במהלך פאנל ב"ועידת הת"תים" אמר גפני כי מעולם לא חתם הסכם עם השמאל, וכי יהדות התורה תמיד "הלכה עם הליכוד".

קודם לכן, פורסם ב"כיכר השבת" מכתבו של ה'חוזר' הגאון רבי יואל קאהן למערכת השבועון "כפר חב"ד", בו הוא מבהיר כי אין הוראה להצביע ליהדות התורה בבחירות הקרובות בשל סירוב ראשי התנועה להבהיר כי יתנגדו להחזרת השטחים.

"יש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. כי מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעתון הרשמי שלה כותבים להיפך) - הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה" כתב הרב קאהן.

הרב קאהן (באדיבות חב"ד אונליין/col)

דרעי וגפני הניחו את משקעי העבר מאחור

בשבועות האחרונים נדמה היה כי שיתוף הפעולה של דרעי, גפני וליצמן שגרם להפלת הממשלה ולקיום הבחירות הנוכחיות התרופף במקצת זאת לאור המתח הסמוי בין תנועות ש"ס ודגל התורה, כשברקע ריחפה עובדת ביקורו של הח"כ הפורש אלי ישי בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בש"ס חשדו כי מדובר בהבעת תמיכה סמויה - למרות הכחשות דגל התורה. הערב נדמה כי גפני ודרעי הצליחו להניח את משקעי העבר מאחוריהם וכי השלושה שבים לשתף פעולה.

גפני התייחס לראשונה לביקורו של אלי ישי בבית מרן הרב שטיינמן ואמר כי שומרי הסף ובהם אף הוא כמו גם תומכיו של ישי בתנועת ש"ס כלל לא ידעו על כוונתו לפתוח מפלגה חדשה. "מי שמסתמך על 'רב-משלו', ולא על מועצת גדולי התורה, גורם נזק לא רק לכוח החרדי הפוליטי, אלא גם חוטא בחינוך ילדיו והדורות הבאים. אין מציאות אחרת: מועצת גדולי התורה היא המנחה אותנו תמיד. אין לאדם להסתמך על רב אחר כל אחד כפי ראות עיניו. יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס. מי שהולך לפי רב כזה או אחר, פוגע כאמור לא רק בכוח הפוליטי, אלא פוגע בחינוך ילדינו, ואין להסכים לדבר כזה".

הרב שטיינמן התעקש לחזק את ה'מועצת'

גפני סיפר על הרצון ליישר את ההדורים מול הנהגת ש"ס: "הגראי"ל נסע לנחם את חכם שלום, כולם וגם אני אמרו לו שאסור לו מבחינה בריאותית, אבל הרב שטיינמן התעקש ואמר: אני חייב לנסוע כדי לחזק את מועצת חכמי התורה, שהיא היחידה שמחליטה על הציבור הספרדי".

גפני התייחס גם לרמזים מכיוונה של חסידות חב"ד כאילו ובגלל אמירותיו הרי שהם יצביעו למפלגה אחרת, ואמר כי "דגל התורה הלכה תמיד עם הליכוד, מעולם לא חתמתי על הסכם עם מפלגת העבודה". עם זאת הוא הוסיף: "כיום אסור להתחייב מלכתחילה לאף אחד. מי שיעמוד בדרישותינו נלך איתו".

"אם תהיה קואליציה שתהיה טובה ליהדות החרדית, נשב אפילו עם "בנט הרשע". הכל בשביל האינטרס והמטרה העיקרית לקיים ולעזור לעולם התורה" אמר ח"כ גפני.

דרעי טוען: החרדים גרמו להקדמת הבחירות

יו"ר ש"ס החוזר אריה דרעי אמר במהלך הפאנל כי "הקדמת הבחירות היא נס שרובו נעשה בשיתוף פעולה דיסקרטי של היושבים פה (גפני וליצמן). רוב הדברים עדיין לא פורסמו". לגבי המשבר בתנועת ש"ס אמר דרעי כי לא היה מאבק מי בראש, מרן השאיר את "מועצת החכמים": "המאבק לא היה על מעמד היה כאן מאבק ערכי. עד כה שתקתי, אבל בתקשורת הוצג כאילו הסכסוך היה על השאלה 'מי בראש'. אני אומר כאן: לא זה היה הנושא".

"היה זה מאבק של כל היהדות החרדית על הצביון והמסגרת של עולם התורה. אחרי פטירת מרן עברנו משבר נורא, אבל מועצת גדולי התורה – היא הממשיכה. אם אין לנו את הכפיפות המוחלטת להנהגה. זו ההנהגה שלנו, אין אצלנו פריימריס ולא ייתכן שכל אחד עושה כראות עיניו, כל עסקן יחליט מי גדולי התורה שלו. מבלי לפגוע בשום רב או גדול בתורה, אך לא יתכן שכל מי שלא נוח לו מהמצב בו הוא עומד יגיד: 'יש לי גדול בתורה משלי'. ברמה האישית אכן יש לכל אחד את רבו, אבל ברמה הציבורית הכללית, אסור שיקרה כזה דבר. יש מועצת גדולי התורה ולה צריכים להית כפופים בכל מקרה. על כך היה המאבק".

דרעי, הברית עם הימין אינה קדושה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרעי התייחס לקואליציה העתידית ואמר כי "הברית עם הימין אינה ברית קדושה". לשאלת המנחה שדרן "קול חי" אבי מימרן - הרצוג או נתניהו? הגיב דרעי "כולנו כפופים לגדולי התורה, אין ספק. אך צריך לסמוך גם על השלוחים שלהם, נציגי הציבור החרדי, שיעשו כל מה שטוב לציבור החרדי. זה לא משנה בהכרח מי ראש הממשלה, ביבי או בוז'י. הנה ראינו מה היה כעת כשראש הממשלה היה ביבי, כמה רע היה לציבור החרדי".

"אבל חשוב לדעת, כל פעם שהיינו שבויים ולקחו אותנו בימין כמובן מאליו, זה רק גורר למחוזות לא טובים. לא מדובר בברית קדושה, אסור להכריז על החלטה כזו או אחרת. הכל רלוונטי מה טוב עבור הציבור החרדי, איזו ממשלה ועל פי המתווה הקואליציוני לפעול".

ליצמן: יאיר לפיד הוא המושחת הכי גדול

ח"כ יעקב ליצמן התייחס לאחדות בין המפלגות ואמר כי אם ש"ס ויהדות התורה יהיו חזקות, הרי שהוא מוכן לדרוש בעבור דרעי את תפקיד שר האוצר. "השאלה היא לא ביבי או בוזי. אולי יהיו בכלל שניהם. העניין הוא הדאגה לאינטרסים של עולם התורה והציבור החרדי".

ליצמן האשים אותו בשחיתות, לפיד. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליצמן תקף בחריפות את יו''ר יש עתיד ואמר: "יאיר לפיד הוא המושחת הכי גדול. הוא אומר שכולם מושחתים, ורק הוא לא. הוא הלוחם הגדול בשחיתות. אני רוצה לספר לכם: שבועיים אחרי שנבחר, העניק הטבות למבשלת שיכר השייכת לעוזר שלו. שבועיים בלבד זה לקח לו. מה זה אם לא שחיתות? דוגמה נוספת: בועדת הכספים שהתקיימה לאחרונה, עופר שלח צעק עלינו באמצע: 'מושחתים!' - שאלתי את הרפרנט: 'מתי הכינו את העברת התקציבים?' אמר לי: 'כשיאיר לפיד היה שר אוצר'. כלומר, לפי איש המפלגה שלו, עופר שלח, הוא המושחת!"

עוד חדשות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר