תיעוד וידאו

הרב שלום כהן בכה: אין לנו אינטרס לכיס, רק לכבוד ה'

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן, פרץ בבכי מר במהלך כנס בחירות במוסדות "אור דוד" בבני ברק. "אין לנו שום אינטרס לכיס. אין לנו כלום רק לכבודו יתברך כמה שנוכל" אמר הגר"ש כהן. "השכינה בצער, השכינה בגלות, וכל אחד חושב על הכסא שלו. כולנו צריכים לצעוק בצעקה גדולה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ש"ס קרית גת)

במהלך כנס פוליטי שנערך במוסדות "אור דוד" בראשות הגר"ד זר בבני ברק, פרץ נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן בבכי ותקף את המחלוקות הפנימיות והפילוגים בציבור החרדי.

נשיא המועצת הסביר בהרחבה על התנופה הרוחנית שהעניקה לדבריו תנועת ש"ס למורשת יהדות ספרד, והתייחס ברמז גם לתמיכה הרבנית במפלגתו החדשה של אלי ישי. "ש"ס. זה ראשי תיבות שלום ספרדי", זעק. "אנחנו לא מזלזלים חלילה בשום רב אבל אם משה ואהרון טעו גם רבנים יכולים לטעות".

"חושבים שהם הולכים בדרך השנייה וככה יקדשו שם שמיים. מורי ורבותי לא הי(ת)ה כמו תנועת ש"ס שקידשה שם שמיים".

בהמשך, התייחס הגר"ש גם לסוגיית השירות הצבאי לבחורים שאינם יכולים ללמוד תורה כל היום ושלל את הדבר לחלוטין. "רבנים שמסכימים שאם התלמיד לא לומד כל כך טוב אז יותר טוב שיילך לצבא - מסכן הרב הזה. הוא יילך לבית הקברות".

צפו: הגר"ש כהן בנאומו (צילום: כיכר השבת)

"איך ייתכן דבר כזה? איך אתה חושב שמותר לך לשלוח את הבחור הזה לצבא? אתה מוריד אותו לעזאזל. יש כאלו שקוראים לעצמם יהודים אבל זה רק בית. בלי יהודים".

"מורי ורבותי, הקב"ה בוכה ומחכה שנושיע את עם ישראל. אין לנו שום אינטרס לכיס. אין לנו כלום רק לכבודו יתברך כמה שנוכל עוד" אמר.

בשלב זה פרץ הגר"ש כהן בבכי ואמר בקול חנוק: "השכינה בגלות. השכינה בצער. וכל אחד חושב על הכסא שלו. רבותי כולנו צריכים לצעוק בצעקה גדולה רק תנועת ש"ס. אין שתי תורות. יש תורה אחת. אני מתפלל להשם שיהיה קידוש שם שמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר