אירופה בכוננות טרור

הלימודים בביה"ס היהודיים בבריסל ובאנטוורפן בוטלו

לאחר המבצע הנרחב של כוחות הביטחון בבלגיה כנגד הטרור וחיסול שני חשודים שהתכוונו לבצע פיגועים במדינה, הודיע הממשל הבלגי על העלאת הכוננות במדינה. בעקבות כך, בתי הספר היהודיים בבריסל ובאנטוורפן החליטו לבטל את הלימודים. דיווח: המוסד שיגר התראה לכל השגרירויות (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כוחות משטרה בזירת האירוע בבלגיה, אמש (צילום: מתוך ynet)

לאחר הפשיטה הנרחבת אמש (חמישי) של כוחות הביטחון בבלגיה על מספר תאי טרור במדינה, החליט הממשל הבלגי להעלות את רמת הכוננות במדינה לרמה השנייה בחומרתה. בעקבות כך, החליטו בתי הספר היהודיים בבריסל ובאנטוורפן על ביטול הלימודים.

לדברי המנהלים, כוחות הביטחון במדינה הודיעו להם כי ייתכן וטרוריסטים ינסו לבצע פיגוע כנגד מטרות יהודיות ועל כן הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים.

כאמור, אמש פשטו כוחות הביטחון על מספר מוקדי טרור במדינה. באחת הפשיטות, בעיר ורווייה, נפתחה אש לעבר הכוחות שהשיבו באש. כתוצאה מכך, שני אזרחים בלגים החשודים שהתכוונו לבצע פיגועים במדינה נהרגו בתקרית. אדם נוסף נפצע באורח קשה והוא נעצר על ידי כוחות הביטחון.

לאחר האירוע הודיעו הרשויות במדינה כי חברי התא התכוונו לבצע פיגועי טרור בשטח בלגיה בתוך ימים ספורים. כל הנפגעים הם בעלי אזרחות בלגית שחזרו רק לאחרונה מסוריה.

כלי תקשורת בלגי דיווח כי המוסד שיגר התראה לכל השגרירויות הישראליות במדינות בהן ישנה אוכלוסייה יהודית גדולה והתריע מפני אפשרות לפיגועים.

על פי דיווח ברשת CNN, ההערכה היא שתא הטרור שפעל בעיר קיבל הוראות מארגון הטרור הרצחני דאעש.

בעקבות האירועים כינסו הרשויות בבלגיה מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הודיעו על העלאת הכוננות במדינה לרמה השנייה בחומרתה. לדבריהם, המבצע הנרחב שיצא אמש לפועל מנע שחזור של "שארלי הבדו" בבלגיה.

עוד נאמר במסיבת העיתונאים כי המבצע כנגד תאי הטרור יצא לפועל לאחר שהמשטרה קיבלה הוראה לערוך חיפוש במספר בתים של אזרחים בלגים שחזרו לאחרונה מסוריה.

על פי הרשויות, במהלך הפשיטה על בית החשודים בבוורווייה התפתח קרב יריות לאחר שהחשודים פתחו באש לעבר כוחות הביטחון. בתגובה, כוחות הביטחון השיבו באש וכתוצאה ממנו נהרגו שני חשודים ואחר נפצע באורח קשה.

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, אמר כי המבצע יצא לדרך לאחר חודשים של חקירה ומעקב אחר תאי הטרור. לדבריו, "צריך להתחיל לגרום לג'יהאדיסטים לפחד מאשר שאנחנו נפחד. המבצע הוא הוכחה למחויבות הממשלה להילחם באלה שרוצים לעורר פחד בקרבנו".

כזכור, בחודש מאי בשנה שעברה ידעה בלגיה אירוע טרור גדול מזה שנים, כאשר מחבל מוסלמי רצח ארבע בני אדם, בהם שני ישראלים, במוזיאון היהודי בבריסל.

המבצע הנרחב בבלגיה מגיע על רקע הכוננות הגבוהה בכל רחבי אירופה מחשש למתקפות טרור כמו אלו שאירעו בצרפת בשבועות האחרונים. האיחוד האירופי אף שוקל להנחות את גופי המודיעין לשתף את החומר המודיעיני בין המדינות השונות בכדי להילחם ולהתגונן בצורה אפקטיבית כנגד הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר