לעלות מצרפת לישראל? הגראי"ל: "גם בישראל רוצחים"

הגאון רבי יצחק כץ מצרפת סיפר לתלמידיו כי שלח לשאול את מרן הגראי"ל שטיינמן האם לעלות לישראל, ונענה שהמשיח עוד לא בא. הגראי"ל אף התבטא כי בישראל רוצחים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: מנדי הכטמן)

השבת האחרונה עברה על הקהילות היהודיות באנגליה, בלגיה וצרפת תוך חששות גדולים בצל החרדה מגל הטרור ותחת אבטחה חסרת תקדים כאשר חיילים נושאי נשק נראו ברחובות הערים. החששות והפחדים גורמים שוב לפולמוס המתמשך בדבר העלייה לארץ ישראל, ארץ הקודש.

"כיכר השבת" שוחח עם ראשי קהילת "יד מרדכי", הקהילה החרדית במרכז פריז שבצרפת והם מספרים כי דווקא הפעם התקווה הינה שהצרפתיים למדו את הלקח כמו גם שאר המדינות האירופאיות ויעשו הכל בכדי למנוע את הפיגועים הבאים ולהגביר את האבטחה.

"בקיץ האחרון, בעקבות המלחמה בישראל ומבצע 'צוק איתן', הייתה עלייה באנטישמיות וחששות מפני האיסלאם הקיצוני ולקח זמן עד שהרגיעו את השטח. היה לנו חשש גדול היו גם התפרעויות ליד בתי כנסת עד שבסוף המשטרה הצליחה לשמור ולגרום לרגיעה", אומרים ראשי הקהיךה.

לדבריהם: "דווקא הפעם זה שונה כי האיום הוא בעיקר נגד הצרפתים עצמם. אם 4 מיליון איש יצאו לרחובות להפגין הם לא יצאו בשביל היהודים אלא כי הם הרגישו שפגעו בחופש ובחיים השלוים של צרפת. הם חשים שהטרוריסטים רוצים להשתלט על צרפת. לאזרחים אכפת מצרפת. פתאום הם חשים שיש גוף זר שרוצה להשתלט על המדינה".

העסקנים מספרים כי ביום רביעי אחרי הפיגוע במערכת העיתון כולם במדינה היו בפאניקה. "אפשר לומר שהמשטרה הצרפתית התנהגה בגבורה ולא וויתרה ויצאה לפעולה נחושה שבה בסופו של דבר נהרגו כל המחבלים, כך שהפעם כל צרפת בהלם כי זה לא היה מכוון רק נגד היהודים".

לגבי פולמוס העלייה לישראל מספר ראש המוסדות הרב הגאון רבי יצחק כץ לתלמידיו כי שלח לשאול את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן עימו הוא נמצא בידידות קרובה והוא אף ביקר בעבר מספר פעמים במסעות חיזוק במוסדות החינוך והתורה בצרפת, מה לומר לציבור, מה לעשות?

השליח שאל את מרן האם להורות לציבור בצרפת לעלות לארץ, ומרן הגראי"ל השיב כי "המשיח עדיין עוד לא הגיע".

בהמשך אף שאל ראש הישיבה: "מה החיפזון?", וכשהושב לו כי "בצרפת רוצחים יהודים", ענה מרן ראש הישיבה: "גם פה (בישראל) רוצחים".

הרב כץ מציין מנגד כי בתקופת הקיץ כשהאירועים האלימים היו מכוונים נגד היהודים אמר מרן כי "מי שרוצה לעלות באופן ספיציפי אין למנוע ממנו, אך לא להורות לכולם".

"אני אומר לאנשי הקהילה ‬שצריך להמתין", אומר הרב כץ, "ימים יגידו. האמריקאים התעוררו אחרי ה-11 בספטמבר וטיפלו בטרור באופן רציני ומעמיק. עכשיו צריך לחכות ולראות כיצד אירופה פועלת. האם צרפת תדע גם להתמודד עם גל הטרור המאיים על החופש שלה והאם תצליח לחסל אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר