חיסול מורנייה

מקורבים לחיזבאללה: נגיב תגובה כואבת אך בשליטה

גורמים המקורבים לחיזבאללה מאיימים הבוקר בתגובה כואבת ולא צפויה לחיסול אנשיהם, לפי דיווחים זרים, בידי ישראל ואומרים כי "הפגיעה תיענה בתגובה כואבת ולא צפויה אך היא תהיה נשלטת תחת הסחף" • שר החוץ האיראני גינה את התקיפה ואמר: "המדיניות של ישראל כלפי חיזבאללה ידועה בתור מדינת טרור" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ג'יאהד מורנייה - מימין עם נסראללה ומשמאל על רקע תמונת אביו (צילום: מתוך ynet)

ארגון החיזבאללה יגיב לחיסול אמש (ראשון) של ג'יהאד מורנייה אך "לא ימהר לקבוע את הצעד", כך מאיימים הבוקר גורמים המקורבים לארגון.

העיתון הלבנוני "א-ספיר", המזוהה עם חיזבאללה, מדווח כי המקורבים לחיזבאללה מאיימים ש"התגובה היא בלתי נמנעת", עם זאת הם מבהירים: "לא נפעל מתוך אמוציות".

"הפגיעה בששת אנשי חיזבאללה תיענה בתגובה כואבת ולא צפויה", מבטיחים הגורמים, "אך ניתן להניח שהיא תהיה נשלטת תחת הסחף שלא להיגרר למלחמה כוללת".

אתמול, בהודעה רשמית מטען הארגון נאמר כי החיסול "זו מכה שקשה מאוד להכיל".

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, גינה הבוקר את את החיסול ואמר: "אנו מגנים את פעולותיו של המשטר הציוני ואת כל פעולות הטרור. המדיניות של ישראל כלפי אנשי ההתנגדות של חיזבאללה ידועה בתור כזו של מדינת טרור".

אתמול, לפי דיווחים בכלי תקשורת זרים, כלי טיס ישראלי ירה שני טילים וחיסל מספר לבנונים, בהם ג'יאהד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה שחוסל אף הוא ב-2008.

יחד עם ג'יאה'ד, לפי הדיווחים, חוסלו אנשים נוספים הן מארגון החיזבאללה והן בכירים איראניים. לפי החיזבאללה, שישה נהרגו בתקיפה: ג'יהאד מורנייה בן 25, מוחמד עיסא בן 43, עבאס איבראהים חיג'אזי בן 36, מוחמד עלי חסן אבו אל-חסן בן 30, ראזי עלי דאווי בן 27 ועלי חסן איבראהים בן 22. ייתכן וישנם הרוגים נוספים.

ג'יאהד עמד בראש תשתית טרור נרחבת בחסות איראן, תשתית שפעלה בעבר נגד ישראל ברמתה גולן ותכננה להוציא פיגועים נגד ישראל. גורמי מודיעין במערב כינו את ג'אהד כ"טרוריסט חסר מעצרים".

לפי החשד, מורנייה תכנן פיגועים קשים נגד ישראל ברמת הגולן, בהם ירי רקטות, חדירות ליישובים, הנחת מטענים והפעלתם וירי טילי נ"ט.

גורמי מודיעין במערב אמרו כי ג'יאהד "הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן".

לדבריהם: "ג'יהאד מורנייה כבר תכנן, והיו לו בקנה, פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ"ט וכדומה, שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים".

"ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים, שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים", הוסיפו הגורמים.

כוחות צה"ל נוקטים מאז אמש מגוון פעולות כדי להיערך לאפשרות שחיזבאללה יגיב, תוך היערכות למספר תגובות אפשריות.

אמש דווחה סוכנות הידיעות הטורקית כי החיזבאללה העלה את רמת הכוננות לאורך כל הגבול עם ישראל. גורמים בלבנון אמרו כי אין לידיעה הזו ביסוס בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר