ארגנטינה: חקר את הפיגוע בקהילה היהודית ונמצא מת

דרמה בפרשת חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה לפני 21 שנה. התובע המיוחד אלברטו ניסמן נמצא הלילה מת בתוך שלולית דם בביתו בבואנוס איירס (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיאה כריסטינה קירשנר-פרננדס (צילום: shutterstock)

דרמה בפרשת חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה לפני 21 שנה. התובע המיוחד מארגנטינה אלברטו ניסמן נמצא הלילה (שני) מת בתוך שלולית דם בביתו בבואנוס איירס.

התובע האשים את נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר-פרננדס בטיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית ב-1994. הבוקר, התובע אמור היה להתייצב לשימוע בדלתיים סגורות בפרלמנט, בכדי להסביר מהן הבסיס להאשמות מצדו נגד הנשיאה.

ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.

בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות. בממשל דחו את טענותיו נגד הנשיאה.

לפני כמה ימים התראיין התובע לעיתון "קלרין" ואמר כי החקירה המדובר עלולה להביא למותו ביום מן הימים. "מהיום, חיי השתנו. אמרתי לבתי שהיא עשויה לשמוע דברים נוראיים על אביה", אמר לעיתון.

ב-1994 נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופס. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות. הפיגוע המדובר נחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו נגד יהודים על אדמות ארגנטינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר