פקודות מטכ"ל חדשות אוסרות על חיילים להביע דעות פוליטיות

בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר שהעיתון 'במחנה' דירג את המפלגות על פי פעילותן למען זכויות החיילים, הוצאו פקודות מטכ"ל האוסרות על חיילים להביע עמדות פוליטיות (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90)

אחרי הסערה שעורר העיתון "במחנה" לאחר שדירג את המפלגות על פי פעילותן למען זכויות חיילים, בניגוד לפקודות מטכ"ל האוסרות על חיילים להביע דעה פוליטית, הפיצו בצה"ל את הפקודות לחיילים בתקופת בחירות.

לפי ההנחיות, חל איסור מוחלט על מעורבות פוליטית בתוך תחומי הצבא ובשל כך הוחלט כי הפעילויות הצבאיות הנוגעות לסוגיות פוליטיות יתמצו אך ורק לנושאים היסטוריים בלבד.

כמו כן בצה"ל חידדו את הנהלים לשימוש ברשתות החברתיות, ולפיהם נאסר על חיילים לשתף פוסטים בפייסבוק בעלי אופי פוליטי. יחד עם זאת חייל צה"ל יוכל להשתתף בכנסים פוליטיים ובלבד שיגיע לכינוס בלבוש אזרחי.

קצין הבחירות בצה"ל, אלוף-משנה רפי רוזן, אמר כי "בתקופה זו צריך לגלות זהירות יתרה בכל נושא בעל נגיעה פוליטית". לדבריו, "מדובר במחלוקות ציבוריות ובנושאים רגישים - דוגמת התהליך וההיבטים המדיניים הנוגעים לסכסוך הערבי-ישראלי".

הקצין הסביר כי "אופיו ומהותו הייחודיים של השירות הצבאי מחייבים הטלת הגבלות מסוימות על פעילותם הפוליטית של אנשי הצבא, על כן נאסר על חיילים להתבטא בפומבי בנושאים מדיניים וצבאיים, לקחת חלק בהפגנה או מצעד ולחתום על עצומה הנושאת אופי מדיני או מפלגתי".

באשר לשימוש ברשתות החברתיות אמר אל"מ רוזן כי "לצד היתרונות וההזדמנויות שהמדיה החברתית מביאה עמה, יש להקפיד להשתמש בכלים אלו בהתאם לפקודות הצבא ולערכי צה"ל".

"בהתאם לכך, על מי שמזוהה ברשתות החברתיות כחייל להימנע מלפרסם הודעות בעלות אמירה פוליטית, מלשתף דפים של מועמדים או של מפלגות או לשתף כתבות שנוגעות לעניינים פוליטיים תוך הוספת אמירות, שמהן ניתן להבין מה עמדתו של החייל על העניין הפוליטי שנדון". הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר