צה"ל מגדיל את יחידת יהל"ם

לראשונה צה"ל משנה את מבנה היחידה המיוחדת יהל"ם של חיל ההנדסה ומגדיל את כוחה. בנוסף, אל"מ ירון בית-און ימונה למפקד היחידה על תקן אלוף משנה (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Spokesperson / Flash 90)

לראשונה צה"ל משנה את מבנה היחידה המיוחדת יהל"ם של חיל ההנדסה ומגדיל את כוחה, כך הוחלט ביממה האחרונה בדיונים שהתקיימו במטה הכללי.

עוד הוחלט באותה ישיבה כי אל"מ ירון בית-און ימונה למפקד היחידה על תקן אלוף משנה, בעקבות הרחבת יחידת ההנדסה המיוחדת בכוחות סדיר ומילואים שלה.

יחידת יהל"ם (יהלום) היא היחידה המיוחדת של חיל ההנדסה. שמה האמיתי הוא יהל"מ, ראשי תיבות "יחידת הנדסה למשימות מיוחדות", והיא מהווה את יחידת העילית של צה"ל לתחום ההנדסה הקרבית והסמכות המקצועית בנושאי הנדסה, חבלה, מיקוש ועוד. בראש היחידה עמד עד כה קצין בדרגת סא"ל (סגן אלוף).

על השינוי הוחלט לאחר שהיחידה המדוברת נטלה חלק משמעותי במבצע "צוק איתן" שהתקיים אשתקד ברצועת עזה. היחידה טיפלה ב-32 מנהרות התקפיות ועסקה לאורך המבצע בפעילויות נרחבות נוספות כמו פריצות לבתים ונטרול מטענים ובתים ממולכדים.

השינוי שאושר כולל את הגדלת היחידה על מספר חייליה וכן הצבתו של קצין בכיר יותר שיעמוד בראשה. עד כה הקצין היה בדרגת סגן-אלוף, אולם מעתה יהיה הקצין בדרגת אלוף-משנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר