פיגוע הדקירה בתל אביב • התגובות

נפתלי בנט: "ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן", יואב גלנט: "להגן על כל מקום בו מונף דגל ישראל", לפיד: "תפילה לשלום פצועי הפיגוע" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: פלאש 90)

טרור בתל אביב: בכירי הפוליטיקה הישראלית החלו להגיב בזה אחר זה לפיגוע הדקירה הבוקר (רביעי) באוטובוס בתל אביב, גם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד קרה לציבור תומכיו להתפלל עבור הפצועים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הפיגוע בתל-אביב הוא תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם. אותו טרור מנסה לפגע בנו בפריז, בבריסל ובכל מקום.

"מי שמיהר לברך על המעשה הזה, הוא החמאס, שותפיו של אבו מאזן לממשלת האחדות. זה אותו חמאס שהודיע שיתבע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. הן להסתה והן למהלך המסוכן בבית הדין בהאג אחראי אבו מאזן.

"לפני זמן קצר שוחחתי עם מפקד יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר תת-גונדר מנשה גניש, ושיבחתי את הפעולה הנחושה של לוחמי היחידה שהצילה חיים רבים, ומנעה פיגוע גדול יותר.

"נמשיך לפעול בעוצמה נגד הטרור שמנסה לפגוע בנו מאז קום המדינה, ונדאג שלא ישיג את מטרתו".

שר החוץ ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן האשים את חברי הכנסת הערבים ואמר: "מי שעומד מאחרי הפיגוע הבוקר הם גם מי שעומדים מאחרי המהומות ברהט ועמדו מאחרי גל הפיגועים בירושלים: אבו מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיה".

"כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בתל אביב או בירושלים. חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל", הוסיף ליברמן.

יו"ר 'הבית היהודי' וחבר הקבינט השר נפתלי בנט האשים את יו"ר הרשות הפלסטינית בטרור ואמר: "האחראי לפיגוע הטרור בתל אביב הבוקר הוא אותו אדם שנצפה צועד בחברת מנהיגי העולם רק לפני שבוע בפאריז.

"כשאבו מאזן מסית יומם וליל בטלוויזיה נגד היהודים, כשאבן מאזן קורא כיכרות על שם רוצחים ונותן פרסים כספיים לרוצחי יהודים, הוא הופך עצמו לדילר של הסכינים והמחבלים הם רק שלוחיו".

לדברי בנט: "ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן כל עוד הוא ממשיך למממן משפחות מחבלים, מילים לא מספיקו".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג מסר בתגובה: "לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בביטחה בתחבורה ציבורית. צה"ל, השב"כ והמשטרה יקבלו מאיתנו גיבוי מלא למלחמה חסרת פשרות בטרור בכל מקום שבו יש איום על ישראלים, בגבולות המדינה ומחוץ להן".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד קרא לציבור תומכיו להתפלל עבור הפצועים. בעמוד הפייסבוק שלו כתב לפיד: "תפילה לשלום פצועי הפיגוע. "הַעֲלֵה אֲרוּכָה וּמַרְפֵּא לְכָל-תַּחֲלוּאֵינוּ וּלְכָל-מַכְאוֹבֵינוּ וּלְכָל-מַכּוֹתֵינוּ".

יואב גלנט, מס' 2 ברשימת מפלגת "כולנו" אמר: "ביטחון הוא הרתעה ופעולה. יש להגן על כל מקום בו מונף דגל ישראל. אסור לעבור לסדר היום על טילים מעזה. אסור לעבור לסדר היום על דריסה בירושלים. אסור לעבור לסדר היום על דקירה בתל אביב".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה: "ליבי עם הפצועים מפיגוע הטרור בתל אביב. ברגע הזה כולנו מאוחדים, מאחל ומתפלל לשלום כל אחד ואחת מהם".

יו"ר מפלגת 'ביחד' ח"כ אלי ישי הגיב: "מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור. יש קשר ישיר בין הפיגוע בגשר מעריב לביןהפקרת הבטחון האישי בחלקים רבים בדרום העיר. הפיגוע הזה - תוצאה ישירה של הגמגום מול האוייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר