לפני הפיגוע ב'היפר כשר': המחבל נעצר ושוחרר

עשרה ימים לפני הפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז שבצרפת, עצרה המשטרה המקומית את המחבל שביצע את הפיגוע אך הוא שוחרר והסיע את אשתו לשדה התעופה (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל אמדי קוליבאלי (צילומסך)

מחדל משטרתי: עשרה ימים לפני הפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז שבצרפת, עצרה המשטרה המקומית את המחבל שביצע את הפיגוע אך שחררה אותו לחופשי.

על פי הדיווח באתר "לה פיגרו" הצרפתי, שני שוטרים עצרו את המחבל אמדי קוליבאלי, ומבדיקה התברר כי הוא נחשב למסוכן ומשתייך לתנועה אסלאמיסטית.

במקביל השוטרים קיבלו משימה להשיג מידע על המחבל מבלי לעורר את חשדו. השוטרים דיווחו לממונים עליהם וליחידה למלחמה בטרור, אך לא קיבלו מענה ונאלצו לשחררו לדרכו.

לאחר ששוחרר, הוא הסיע את אשתו לשדה התעופה במדריד משם נמלטה לטורקיה. השניים נסעו במכונית מסוג סיאט איביזה ששכרו מחברת SIXT.

עם פרסום הדיווח, נמתחה ביקורת נוקבת כנגד המשטרה המקומית שלכאורה יכלה למנוע את התרחשות פיגוע הזוועה שבו נהרגו ארבעה יהודים: פרנסואה מישל סעדה בן 60, פיליפ ברהם בן 45, יוהן כהן בן 20 ויואב חטב בן 21 הי"ד. הלוויתם נערכה בישראל בהשתתפות אלפי בני אדם.

הפיגוע במרכול היהודי ברובע ה-12 בפריז אירע כאשר מחבל פרץ למקום בסביבות השעה 14:00 בצהריים ביום שישי לפני שבוע וקצת. המחבל שביצע את הפיגוע ריצה בעבר עונשי מאסר בגין שוד מזוין ועבירות סמים והיה לו קשר עם אחד מהאחים קואשי עמו ישב בכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר