גיבורי היום: ילד ונהג האוטובוס בו ביצע מחבל את פיגוע הדקירה

ליאל סוויסה זרק על המחבל את תיק בית הספר שלו, נהג האוטובוס לא איבד עשתונות, נאבק עם המחבל והתיז עליו גז מדמיע. רגעי הדרמה שאירוע באוטובוס לאחר הדקירה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ליאל סוויסה (צילום: YNET)

אילולא תושייתו של נהג האוטובוס קו 40 של חברת "דן", הרצל ביטון בן 55, פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר (רביעי) עלול היה להסתיים אחרת - באופן קשה הרבה יותר.

הנהג ריסס לעבר המחבל גז פלפל ולמרות זאת המחבל הצליח לדקור אותו ולפצוע אותו באורח בינוני. למרות זאת, הנהג פתח את דלתות האוטובוס ובכך איפשר לנוסעים רבים להימלט מהגרוע מכל ולהינצל. הנהג הובהל לבית החולים איכילוב בעיר, שם הוכנס לחדר ניתוח.

במקביל הנהג הצליח להתקשר לעמיתו לעבודה וסיפר לו על התרחשות הפיגוע "עלה לי מחבל לאוטו, דקר לי את הנוסעים ודקר אותי, אם אני אמות תשמור על הילדים שלי". אמר לו.

ראש חטיבת התנועה בדן, מצליח קזיס, עמו שוחח הנהג, סיפר ל'ווינט' על שיחת הטלפון הבהולה: "אני מקבל טלפון ב-7:27 בבוקר. הרצל ואני מכירים שנים. אני שומע שהוא בוכה וצועק לי, 'עלה לי מחבל לאוטו, דקר לי את הנוסעים ודקר אותי, יש לי הרבה דקירות בחזה אני פצוע קשה, אם אני אמות תשמור על הילדים שלי, תשמור לי על מתן'. אני לא רוצה למות, תציל אותי, אני הולך למות".

"מאוד קשה לשמוע את זה. הייתי רחוק ממנו, לא יכולתי לעזור לו", אמר קזיס. "אמרתי לו, 'אתה לא תמות', ניסיתי להחזיק אותו בטלפון כדי לראות שמישהו מטפל בו, אבל אז השיחה נותקה. רצתי לכאן. אני מקווה שאלוקים ייתן לו רפואה".

"קודם כל רציתי שיחייה, אני לא רוצה שימות לי. אח שלו הגדול עבד איתי בדן לפני 35 שנים, גם האח השני שלו עבד בדן אך נפטר ממחלה, גם הילדים שלו עובדים בדן, זה כמו משפחה. זה לא נעים". הוא אמר כי עצם העובדה שביטון התקשר אליו מוכיחה עד כמה "הקשר חם. הוא התקשר אלי, לא למד"א, כנראה שהוא סמך דווקא עלי. אני צלצלתי קודם כל למד"א והדרכתי אותם גם לאן לבוא". הוסיף.

אחייניתו של נהג האוטובוס סיפרה ל-ynet בפתח בית החולים: "זה אירוע מזעזע, כולם נסערים שם בפנים. אם הוא לא היה נפצע הוא היה מנטרל אותו, הוא אדם חזק".

בין לא מעט עדי ראייה למתרחש, נמנה ליאל סוויסה, תלמיד תיכון שעשה את דרכו לבית הספר בבת ים. הוא סיפר על שאירע: "פתאום המחבל הגיע והתחיל לדקור. כולנו הלכנו לאחור. הרוב עפו עליי. ישבתי באוטובוס ושמעתי אנשים צועקים. הוא הסתובב באוטובוס ופתאום הלך לנהג ודקר אותו. הוא צעק דברים, אבל לא כל כך שמעתי אותו. הסתובבתי וראיתי אותו דוקר את הנהג ורצתי לסוף כדי לברוח ממנו יחד עם האנשים. הוא התקרב אלינו, שברתי את החלון ויצאנו".

"זרקתי על המחבל את התיק שלי כי הוא התקרב אלינו כדי שהוא לא יתקרב. הנהג עשה ברקס כשהמחבל התקרב אלינו. המחבל עף ונתתי מרפק לחלון והחלון נשבר שם, ואז יכולנו לצאת. גם הנהג פתח את הדלת". הוסיף.

התלמיד סיפר על רגעי המנוסה. "הוא רדף אחרינו גם כשיצאנו, הסכין הייתה אצלו ביד. ברחתי מאחורי המכוניות, וכשהמאבטחים של המקום ליד באו לרדוף אחריו, הצבעתי לכיוון שאליו הוא רץ. אחר כך אומרים שירו בו ברגל. הייתי בהתחלה בלחץ, אבל אחר כך התגברתי על זה. אני מרגיש בסדר. זה הרגיש כמו סרט, לא כמו משהו אמיתי. היה הרבה לחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר