וינשטיין: הבחירות לא מגבילות את פעילות צה"ל

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, התיר לצה"ל לבצע פעולות צבאיות גם בתקופת מערכת בחירות לכנסת ה-20 וקבע כי הבחירות לא מגבילות את הפעילות הביטחונית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהודה וינשטיין (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

עיתוי התקיפה בסוריה, המיוחסת לישראל, שבב נהרג ג'יאהד מורניה וגנרל איראני בכיר, ממשיך להעסיק את בכירי המדינה, וזאת לאחר ביקורת שנמתחה על מועדה - בתקופת בחירות.

בניגוד למינויים בצמרת מערכת הביטחון אותה אסר, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, התיר לצה"ל לבצע פעולות צבאיות גם בתקופת מערכת בחירות לכנסת ה-20.

היועץ המשפטי משתתף בישיבות ממשלה ובדיוני הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומביע בהם את חוות דעתו על מבצעים וחוקים אותם מנסים לקדם השרים וראש הממשלה.

דובר משרד המשפטים אמר ל״הארץ״ כי תקופת בחירות אינה מגבילה את פעילות צה"ל. עמדה זו מנוגדת למה שהתרחש בתקופת ממשלת ברק, אז היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין אסר על מהלכים דרמטיים העלולים לכבול את הממשלה הבאה.

האלוף במילואים יואב גלנט המשובץ במקום השני ברשימת "כולנו" של משה כחלון, טען ביום התקיפה כי עיתוי התקיפה בסוריה קשור לשיקולי בחירות ועורר סערה. אולם ביום המחרת חזר בו וטוען כי דבריו לא הובנו כראוי.

בתקיפה חוסל כאמור ג'יאהד מורניה ופעילי חיזבאללה נוספים וכן בכיר במשמרות המהפכה האיראנית. בכיר ביטחוני ישראלי הבהיר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הגנרל האיראני לא היה יעד לחיסול וישראל לא התכוונה לפגוע בו. לדבריו, ישראל העריכה שהיא תוקפת רק דרג נמוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר