לא מוותרים

הפלג הירושלמי: ממשיכים את ההתנגדות להתייצבות

צה"ל, כך לפי הדיווחים, הגיע להבנות שקטות עם החרדים לפיהם החל משבוע הבא יהיו ימים בהם יתייצבו הבחורים לצו ראשון בנפרד תוך צמצום המגע עם חיילות. כעת, אנשי הפלג הירושלמי באמצעות הוועד שהקימו בנושא, מודיעים כי מדובר באחיזת עיניים ומצהירים: "ההתנגדות להתייצבות ממשיכה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום ארכיון: פלאש 90)

צה"ל, כך לפי הדיווחים, הגיע להבנות שקטות עם החרדים לפיהם החל משבוע הבא יהיו ימים בהם יתייצבו הבחורים הנקראים לצו ראשון בנפרד ובנוסף יצומצם המגע עם חיילות שימעטו מלשהות בשטח הבסיס.

ההערכה בקרב גורמים חרדיים הינה שכעת יהיה לכאורה קונצנזוס של גדולי ישראל שיתירו את ההתייצבות אולם מתברר כי בפלג הירושלמי טוענים כי מדובר באחיזת עיניים.

הבוקר (רביעי) מפרסמת 'הוועדה להצלת עולם התורה' המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' כי אין כל משמעות להודעת הצבא וכי הם ממשיכים עם ההתנגדות.

לטענתם: "שוב גורמים צבאיים מוכרים לציבור את אותו 'לוקש', ושוב נמצאים כאלו שיקנו אותו. ההתנגדות להתייצבות בלשכות הגיוס השונות ממשיכה ללא שינוי, אנו דורשים את ביטול גזירת הגיוס ולא 'הבנות' עם לשכת הגיוס".

לדברי אנשי הוועד, "במשך השנה האחרונה הוציאו גורמי הצבא השונים כבר כמה וכמה פעמים הודעות לתקשורת, ש'הנה הציבור החרדי חוזר להתייצב', ו'כבר סידרנו את הכל', ולמרות שההודעות האלו מתבדות שוב ושוב, נראה כי גורמי הצבא ממשיכים למכור את אותו ה'לוקש' – וכנראה ישנם כאלו שגם 'קונים' אותו שוב ושוב..."

גורם בכיר בוועדה הוסיף כי "מול ניסיונות הטשטוש, יש להזכיר שוב - עיקרו של איסור ההתייצבות הוא עצם שיתוף הפעולה עם גזירת הגיוס, כאשר כל בחור המתייצב מראה, למעשה, כי למרות שהמדינה והצבא הצהירו גלויות שהם התחילו כבר בתוכנית המסודרת והמתוכננת לגיוס בני הישיבות, תוכנית שתחילה ביעדי גיוס גדלים והולכים, המשכה במכסות ובסופה יגויסו למעלה מ-70% מעולם הישיבות רח"ל, הרי שלו לא אכפת מכך, כאשר למרות כל זאת הוא ממשיך למלא את דרישת הצבא והמדינה בהתייצבות בלשכות הגיוס".

לדבריו, ההתייצבות בלשכת הגיוס הארצית ב'מדור בני הישיבות' בתל השומר נאסרה למרות שיש שם רק גברים כי "עצם ההתייצבות היא שאסורה, גם ללא כל הבעיות הנלוות ללשכות הגיוס".

"לא צריך להיות מומחה בשביל להבין שיש כאן 'יותר חורים מגבינה'. הבטחה מעורפלת, בתקופת בחירות, שלא הועלתה כלל על גבי הכתב, ואף גורם צבאי אינו עומד מאחוריה אפילו בעל פה - אלא אדרבא, דובר צה"ל מכחיש אותה, ועוד ועוד", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר