"פגיעה חמורה בכבוד התורה"

זעזוע: קיצוניים זייפו והפיצו תמונת מרן הגראי"ל במדים

קיצוני המגזר הליטאי שוברים שיא חדש בזלזול בכבודה של תורה: תמונתו של מרן רה"י הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן שולבה בתוכנת פוטושופ במדי צה"ל והופצה ברשת החברתית. לצידה, נכתבו דברי לעג כנגד מרן. גורם חינוכי: "פגיעה חמורה בכבוד התורה, על כולנו לזעוק על כך. זו חציית קו אדום מסוכנת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

שפל חסר תקדים בחוצפה ופגיעה בכבודם של גדולי ישראל: בשעות האחרונות מופץ ברשתות החברתיות במגזר החרדי (ולא רק), פשקוויל, לו מצורפת תמונת פוטושופ מזעזעת ומבישה, בה נראה כביכול מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בדמות חייל צה"ל, כשהכותרת הינה "מרן שליט״א בדוגמא אישית".

בתמונה הערוכה בתוכנת פוטושופ, נראה עיבוד של תמונת מרן הגראי"ל לצד שני חיילים המחזיקים נשק ופניהם מטושטשות. לצד התמונה נכתב טקסט המתייחס כביכול בסרקזם וציניות מחרידה לדעותיו "המתירניות" של מרן ראש הישיבה.

בין היתר נכתב: "מתוך פסקיו של מרן בנושא הגיוס אשר כל אחד העובר עליהם חייב מיתה בידי אדם מכיוון שפגע חמורות בכבוד התורה רח"ל ומי שאינו מפחד יביט בתמונה וימלא חיל ורעדה מהדת כבוד התורה ומהגבאים המוכנים ומזומנים תמיד לטפל בכל העומד בדרכם הקדושה".

הפשקוויל לועג לעקרונותיו של מרן, וכותב: "אי התייצבות לבדיקות הרי הוא גובל באיסור חמור של התגרות באומות וזה חילול השם". כמו כן נכתב כי "אם בחור מקבל צו גיוס אין לסרב שכן לא שייך להיות עריק".

גורמים חינוכיים בציבור הליטאי שנחשפו לפשקוויל המזעזע, הביעו חלחלה ושאט נפש מחציית הגבולות והפגיעה בהנהגת הדור ובגדולי ישראל. "עד להיכן הגענו? עד היכן הידרדרנו?" תוהים הגורמים בכאב ומבהירים כי מדובר בחציית קו אדום מסוכנת. "להגיד שמרן הגראי"ל כביכול בעד צבא ולצייר אותו באופן שכזה? זה הרי עוול בל יתואר, נבזות ובושה וחרפה".

"נראה שלאותם פורעים אין גבולות והם מוכנים לעשות הכל על מנת להשמיץ את גדולי ישראל".

הגורמים מפנים אצבע מאשימה לאלו המרשים לעצמם לזלזל באופן מוצהר בדמותו ודרכו של מרן ראש הישיבה, וטוענים כי "זה מתחיל בכתבי פלסתר ונגמר בפשקווילים מבישים שאם היו מופצים בחו"ל היינו נזעקים ומכנים אותם אנטישמים ממש. זו פגיעה חמורה בכבוד התורה ועל כולנו לזעוק על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר