ארגנטינה: פריצת דרך בחקירת מותו של אלברטו ניסמן

משטרת ארגנטינה הגיעה לפריצת דרך בחקירת מותו של החוקר היהודי אלברטו ניסמן. חוקרי המשטרה חשפו דלת צדדית שהובילה לדירת שכנו, אזרח שאינו ארגנטינאי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(אלברטו ניסמן, צילום מסך)

משטרת בואנוס איירס הגיעה הערב (רביעי) לפריצת דרך בחקירת מותו של החוקר אלברטו ניסמן, שחקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994, בו נהרגו 85 בני אדם.

חוקרי המשטרה מצאו טביעת אצבע וטביעת רגל בדרך גישה צדדית ומוסתרת לדירתו של ניסמן, דרך המובילה לדירתו של שכנו, שוכר שאינו תושב ארגנטינה.

כזכור, שלשום נמצא ניסמן מת בביתו ולצדו אקדח 22 מ"מ וקליע. אמש התברר כי לא נמצאו שרידי אבק שריפה על ידיו של ניסמן, מה שמצביע על כך שהוא לא ירה את הכדור ממנו הוא נהרג.

כזכור, ניסמן האשים את איראן וחיזבאללה בביצוע הפיגוע ואת נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדסס דה קירשנר, ואת שר החוץ הקטור טימרמן בטיוח חקירת הפיגוע.

העיתון "בואנוס איירס הראלד" דיווח כי הגישה הנוספת לדירה נמצאה במסדרון שמחבר בין דירתו של ניסמן לדירה אחרת ששייכת לאזרח זר. בנוסף, העיתון הארגנטינאי "קלרין" דיווח כי שכנו של ניסמן הוא ממוצא איראני.

בתוך כך, מערכת המשפט בארגנטינה פרסמה את הדו"ח שחיבר ניסמן ובו כתב תביעה נגד הנשיאה קירשנר. כזכור, ניסמן היה אמור לתת עדות בקונגרס ולהציג את ממצאי הדו"ח שלו, שעות ספורות לפני שנמצא מת בדירתו על ידי אמו.

למרות מאמציו של ניסמן, הוא לא הצליח למצוא הוכחה לקשר ישיר של הנשיאה קירשנר לטיוח הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר