הכישלון של לפיד

לאחר 'חוק הגיוס': האטה בגיוס בני הישיבות לצה"ל

יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", מתרברב בחוק הגיוס שהעבירה הממשלה הקודמת במטרה לכפות גיוס בני ישיבות ולומדי תורה לצבא, אלא שהנתונים של צה"ל חושפים כי מאז העברת החוק חלה האטה בעלייה בשיעור החרדים המתגייסים. ב-2013 הייתה עלייה של 28% וב-2014 עלייה של 11% בלבד (חרדים, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Ben Kelmer/FLASH90)

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", שחרטה על דגלה בבחירות הקודמות את סוגיית השוויון בנטל, מרבה להתרברב בחוק הגיוס שהעבירה הממשלה הקודמת במטרה לכפות גיוס בני ישיבות ולומדי תורה לצבא, תוך הטלת סנקציות פליליות והשלכת עמלי התורה לכלא.

אלא שהנתונים חושפים דווקא האטה בגיוס החרדים לצה"ל בניגוד לשנים קודמות בהן לא הייתה כפייה חילונית על הציבור החרדי להתגייס.

לפי נתוני צה"ל כפי שדווחו אתמול בערוץ 2, בשנת 2014 בה אושר חוק הגיוס בכנסת, התגייסו 2,068 חרדים לצה"ל, עלייה של כ-11 אחוזים לעומת שנת 2013 אך מדובר בנתון נמוך לעומת השנים הקודמות.

לפי הנתונים בשנת 2014 התווספו 210 חיילים חרדים, זאת כאשר בשנת 2013 הגידול בגיוס החרדים לצה"ל עמד על יותר מ-28 אחוזים עם גיוסם של 1,858 חרדים, לעומת שנת 2012 אז התגייסו 1,447 חרדים - עלייה של 411 חיילים.

במפלגת "יש עתיד" אמרו בתגובה כי "מה שהביא את החרדים להתגייס הוא סל שלם של תמריצים ושינויים מבניים הבא לידי ביטוי בחוקים החדשים לשוויון בנטל ובהחלטת הממשלה שליוותה אותם".

לדבריהם: "כבר היום אנו עדים לעלייה משמעותית של 40% במספר החרדים המתגייסים ובעלייה דרמטית של 300% המבקשים להצטרף למעגל העבודה. יש עתיד החלה במהלך הדרכתי וארוך לשינוי החברה הישראלית שתוצאותיו כבר מורגשות בשטח, במספר רב של היבטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר