אנחנו הבעיה? / מכתב פתוח לאורנה בנאי

קראת לנו לירות האחד בשני, אז נכון, זה נאמר בתכנית סאטירה, אבל להרוג אחד את השני עם חיוך על השפתיים זה נשמע לך פחות נורא? יעל קליגר במכתב פתוח לאורנה בנאי (חרדים)

יעל קליגר | כיכר השבת |
אורנה בנאי, ארכיון (Olivier Fitoussi /FLASH90)

אהלן, כאן מחמוד מעזה, תשמעי, אני חייב להגיד לך, אתם האליאהוד יש לכם קטע מוזר, אתם מה זה רגישים אלינו, באמת מעורר התרגשות איך אתם שומרים על הבני דודים שלכם, אבל כשמדובר באחים שלכם אתם מה זה לא מובנים, אצלנו זה דווקא הפוך, לאחים שלנו אנחנו דבר ראשון מאוד דואגים...אז אולי אם אתם מאמינים במזרח תיכון חדש, אולי תלמדו משהו מאתנו ותתחילו לדאוג קודם לאחים שלכם?

וכעת מעט יותר ברצינות, בעתירה שהגשתי ליועה"מ באמצעות עו"ד מנחם מושקוביץ, ביקשתי לפתוח בחקירה נגד אורנה בנאי שבתכנית סאטירה אמרה כך: "חשוב לגייס את החרדים, לתת להם נשק ושיהרגו אחד את השני", אני, שבדרך כלל לא מזדעזעת מהר, חשתי שנחצה כאן קו אדום. אתם, כן, אתם יפי הנפש אומרים לנו כבר עשרים שנה מאז רצח רבין ש"מילים יכולות להרוג" כאן לא ניתן לתת פרשנות למילים, קראת לנו לירות האחד בשני, אז נכון, זה נאמר בתכנית סאטירה, אבל להרוג אחד את השני עם חיוך על השפתיים זה נשמע לך גב' בנאי פחות נורא?

לתומי חשבתי כי ברגע שהגב' בנאי תידרש לתגובה על העתירה שלי היא תמצא למקום להתנצל על האמירה השערורייתית שלה, אבל הנה הציטוט של תגובתה "אני יכולה להבין שאם אתה מחפש להיפגע אז אתה נפגע, זה הכל" (סוף ציטוט) הבנתם את זה? לא דבריה הם הבעייתיים, אני, אנחנו, הציבור החרדי שהזדעזע מהדברים, ושמבקש אחת ולתמיד לסתום את הפה לאותם מלבי שנאה לשמה, אנחנו הבעייתים!

פן נוסף שחשוב לי להעלות כאן, זה הבית בו נאמרו הדברים, והתקשורת בכלל, התכנית הזו בה נאמרו הדברים עוברת עריכה, וגם מצרפת כיתוביות לדברים שנאמרים. הדברים קיבלו את "הכשרות" של רשת, של ערוץ 2, אף אחד שם לא חשב שנחצה כאן קו אדום? והחברים שלהם בכלי התקשורת האחרים שקיבלו את הידיעה על הפניה שלי ליועה"מ לא העיזו להעלות את הידיעה הזו כי יש כאן יד לוחצת יד, האחד שומר על השני, ולזה חברים, קוראים תקשורת אובייקטיבית!

לסיכום, אני מאוד מקווה שאחת ולתמיד היועה"מ ירים את הכפפה וישים סוף להשתלחות הבלתי פוסקת על הציבור החרדי, אנחנו לא מצפים שהתקשורת תביא אותנו באור חיובי, אבל שמכוונים לעברנו את הקנה של הרובה מישהו צריך לשים לזה סוף!

נ.ב. בהזדמנות זו אני מרגישה לנכון לבקש סליחה מהגב' בנאי. סליחה על אשר עקב המכתב ששלחתי, ושקיבל תהודה באתרים רבים, בנוסף לאלפי לייקים ומאות תגובות... (שאגב, לראשונה יש בהן רוב מוחץ שמצדד בצד החרדי) יש גם מאות רבות של תגובות נזעמות שירדו לפסים אישיים ולא מכבדים. ועל כך התנצלותי!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר