"חרדי עובד" במתקפה על ברייטקופף: "נפתחו שערי הגיהנום"

טורו של העיתונאי שמעון ברייטקופף ב'משפחה' כנגד מחאת החרדים העובדים והאיום בהצבעת מחאה, קומם את אביגדור רבינוביץ שתקף בפייסבוק ואיים כי "נפתחו שערי הגיהנום". ברייטקופף: "מדובר בתגובה שלא מכבדת את כותבה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברייטקופף (באדיבות המצולם)

סוגיית החרדים העובדים: בשנים האחרונות מקובל היה בשוק התקשורת החרדי כי בטאון תנועת "דגל התורה" העיתון "יתד נאמן", יוצא בחורמה כנגד תופעות החרדים החדשים, החרדים העובדים או בעלי החולצות הכחולות, כאשר מנגד, דווקא השבועון משפחה העניק לאותה אוכלוסייה ייצוג.

אולם מי שקרא השבוע את מדור החדשות של המגזין הנפוץ, ראה בטורו הקבוע של העיתונאי וסגן העורך שמעון ברייטקופף התקפה חריפה נגד החרדים העובדים הדורשים לעצמם ייצוג בכנסת.

"בעקבות התרבותם של נציגי 'החרדים העובדים' שנאלצו השבוע לבלות כל ערב בחדרו של יו"ר מפלגה אחר", כותב בריטקופף: "נחקרה חקירה בבית המדרש: מי זכאי לענות לתואר 'חרדי עובד', התואר שהפך לכאב הראש הרשמי של בחירות 2015. האם מספיק להיות 'לא לומד' בשביל להיחשב ל'עובד', או שמא, לא עלינו, צריך באמת ובתמים לעבוד ולקבל תלוש משכורת כדי לזכות בתואר הנחשק?".

"סדרת המפגשים שקיימו 'העובדים' השבוע נתנה את התחושה שנדרש שינוי השם. הם לא 'החרדים העובדים', אלא 'החרדים הלא לומדים'. כאלו שהפכו את העובדה שהם נאלצו לעזוב את בית המדרש - למקצוע. קצת קשה להאמין שחבורת האנשים שלעסה כל ערב בורקסים בחדרו של יו"ר מפלגה אחר, באמת עובדת בעבודה כלשהי".

"כותב השורות הוא גם חרדי וגם עובד, והוא מתקשה לראות אותו או את אי מי מחבריו מגייס ארבעה ערבים פנויים ברצף כדי לנהל דיאלוגים עקרים עם ראשי מפלגות מותשים שחושבים שגילו איזה מרבץ קולות סודי שהסתתר עשרות שנים במקומות עבודה מתחת לפני הקרקע".

לטענת בריטקופף: "בציבור שומרי התורה והמצוות ישנם המוני אנשים שיצאו בצוק העתים לשוק העבודה. אנשים חרדיים המקפידים על קלה כבחמורה ממלאים היום תפקידים כמעט בכל התחומים הכי בכירים במדינה. רובם המכריע מרגיש שצרכיו מיוצגים כהלכה. אפשר לחשוב שח"כ יעקב אשר הוא אברך משי שנשלף מכולל חזון איש, או שח"כ יעקב ליצמן הוא נער חסידי שנשלף מהתוועדות חסידית לוהטת".

"הקמפיין הנוכחי לא מאופיין בטיעונים לוגיים. הנציגים החרדים בכנסת הם נציגים מובהקים של החרדים העובדים. אם חסר ייצוג לציבור - הרי שזה דווקא לציבור החרדים הלומדים. הם לעולם לא יקבלו ייצוג אמיתי. ברגע שאברך יוצא מספסלי בית המדרש למושבי העור של הכנסת, הוא הופך ל'חרדי עובד' ושוב אינו מייצג יותר את החרדים הלומדים".

וכאן מגיע ברייטקופף למשפט המחץ: "הפשע היחיד של חברי הכנסת הנוכחיים בעיני ציבור החרדים העובדים הוא העובדה שהם לובשים חולצות לבנות. לו היו הח"כים סרים לאחת מחנויות הביגוד הקרובות למקום מגוריהם ורוכשים חולצה כחולה, צהובה או ירוקה, הם היו חוסכים לעצמם הרבה מפגשים עקרים עם החרדים העובדים שרוצים לערער על המוסכמות החרדיות".

"האיום בהצבעת מחאה לא נועד להפחיד את חברי הכנסת, הוא שוט שנועד לאיים על ההנהגה הרוחנית. האיום הזה נועד לאיים על ההגמוניה החרדית ועל הציות לדעת תורה, ושם, בדיוק שם, הפכו נציגי החרדים העובדים ללא לגיטימיים. חבל".

יצויין כי חלק מחברי קהילת "החרדים העובדים" הביעו כעס על הטור, ואביגדור רבינוביץ מצעירי הקהילה, אף פרסם סטטוס זועם בפייסבוק בו תקף בחריפות את העיתונאי על אמירותיו.

לפי רבינוביץ, הוא שם לעצמו מטרה לשתוק, אולם "שמעון ברייטקופף ממשפחה פתח את שערי הגיהנום וכתב דברים נוראים בנושא".

ברייטקופף מסר בתגובה ל"כיכר השבת" על התבטאותו של רבינוביץ כלפיו כי "מדובר בתגובה שלא מכבדת את כותבה שעושה בימים כתיקונם דברים חשובים ומברכים. בכל אופן, אפשר להתעודד מהעובדה שיכולת הפלפול והכישרון להוציא דברים מהקשרם נשארו למרות השנים מחוץ לבית המדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר