סטימצקי ביטלה את הפצת 'שארלי הבדו', פעילי ליברמן ירכשו את העיתון

לאחר שרשת סטימצקי נכנעה ללחץ המוסלמי בישראל, וביטלה את הפצתו של השבועון הסאטירי הצרפתי 'שארלי הבדו'. יו"ר ישראל ביתנו מורה לפעיליו לרכוש את העיתון (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אחת הקריקטורות שעוררו זעם בקרב המוסלמים (צילום: שארלי הבדו, פלאש 90)

לאחר שרשת "סטימצקי" ביטלה את את הפצתו של השבועון הסאטירי הרצפתי "שארלו הבדו" בעקבות ביקורת שנמתחה נגדה, יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" שר החוץ אביגדור ליברמן, הנחה את צעירי מפלגתו לרכוש את העיתון.

ליברמן ביקש מהם לרכוש אלפי עותקים ולחלקם לציבור הישראלי וזאת כאמור בעקבות ביטול יום המכירה ברשת "סטימצקי".

בהודעה שפרסם שר החוץ נכתב "לא ניתן להפוך את ישראל למדינת דאעש - לא נאפשר לאיסלאם הקיצוני להלך אימים ולהפוך את מדינת ישראל למדינה שנכנעת לאיומים ופוגעת בחופש הביטוי".

עוד כתב ליברמן כי "האזהרה ששיגר ח"כ מסעוד גנאים לראש הממשלה על כך ש'המדינה ורשת ההוצאה לאור יהיו אחראיות לתוצאות' אם תמכור "סטימצקי" את השבועון הצרפתי היא עוד חציית קו אדום של הנהגת הציבור הערבי בישראל".

בעקבות הביקורת הגיליון לא יופץ ברשת עצמה אלא אך ורק דרך אתר האינטרנט של הרשת. מדובר בגיליון שיצא לאחר הטבח במערכת העיתון בתחילת החודש, שבו נהרגו 12 בני אדם בהם עשרה עיתונאים ושני שוטרים.

מרשת "סטימצקי" נמסר כי "סטימצקי דוגלת באופן מוחלט בחופש הביטוי. הרשת מוכרת את המגזין כבר כמה שנים ותמשיך לעשות כן. עם זאת, הרשת החליטה כי מכירת הגיליון המדובר לא תתבצע במכירה מיוחדת בסניף הרשת, אלא תתקיים באתר האינטרנט של סטימצקי בלבד החל מיום שני בשעה 17:00 ועד גמר העותקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר