המאבק בקריית יובל מגיע לרתיחה נוספת

בתנועת 'התעוררות' הירושלמית זועמים על החרדים שעצרו פרויקט חברתי לחיילים, "רק בגלל שהוא ממוקם בקריית יובל" • פינדרוס: "ההתנגדות היא ליובלים לא לחיילים" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סגן רה"ע ירושלים עופר ברקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הסכסוך בין האוכלוסייה החרדית והחילונית בקריית יובל הגיע לנקודת רתיחה נוספת, כאשר הנציגים החרדים בוועדת הכספים של עיריית ירושלים מנעו העברת תקציב עבור פעילות לחיילים בודדים.

מדובר בתקציב הנאמד ב-110 אלף שקלים עבור פעילות חיילים בודדים אותו ניסה להעביר מנהל קהילתי יובלים אך החרדים סברו כי אין להעבירו משום שהמינהל מפלה את החרדים המתגוררים בשכונת קריית יובל הנמצא באחריותו.

חבר המועצה יצחק פינדרוס איש "דגל התורה", הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע התנגד לכך. "ההצבעה הייתה נגד יובלים ולא נגד חיילים. אני מארח בביתי בכל סוף שבוע חיילים בודדים ואין לי שוב דבר חס וחלילה נגד החיילים".

"אבל מנהל שעבורו 20% מהאוכלוסייה קיימת רק בשביל להילחם בה - אסור להעביר לו תקציב עירוני. אנחנו נחפש כל דרך לעזור לחיילים הבודדים, אבל לא באמצעות יובלים". הסביר פינדרוס.

סגן ראש העירייה, עופר ברקוביץ, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" "שבע שנים אני במערכת הציבורית והפוליטית, והיום נפל דבר, קו אדום ערכי נחצה מבחינתי בהתנהלות נציגי הציבור החרדי במועצת העיר. פרויקט חברתי של בניית בית לחיילים בודדים, אלו שעושים את המירב עבור מדינת ישראל ובוחרים להגיע ולשרת אותה ללא משפחה תומכת קרובה, הופל על ידי הנציגים החרדים בוועדת הכספים".

לדבריו, "הנציגים החרדים התנגדו לפרויקט לאור העובדה שהוא ממוקם בקריית יובל ולאור אי הסכמות עם המנהל הקהילתי".

על כך הוא אומר כי "בשם פוליטיקה מגעילה ואינטרסים מגזריים צרים בחרו הנציגים החרדים לפגוע בקודש הקודשים של החברה הישראלית, בצה"ל ובחיילים הבודדים. הנציגים החרדים במועצת העיר מביישים בעיני את הציבור החרדי, מביישים את המערכת הפוליטית, זוהי כפיות טובה מהמדרגה העליונה ביותר. לא אעבור על כך לסדר היום, אני קורא לציבור החרדי ולמנהיגיו הרוחניים לעשות בדק בית. לא נשלים עם ההתנהלות הזו ונפעל לשינוי ההחלטה והקמת המרכז לחיילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר