דו"ח מדאיג: צרפת הפכה למדינה המסוכנת ביותר ליהודים

דו"ח האנטישמיות שהוצג לממשלה חושף כי במהלך השנה החולפת רמת האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בצרפת עלתה ובכך הפכה צרפת למדינה המסוכנת ביותר ליהודים (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נתונים מדאיגים: במהלך השנה החולפת, רמת האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בצרפת הגיעה לשיאים חדשים, דבר המציב את צרפת כמדינה המסוכנת ביותר ליהודים כיום, כך עולה מדו"ח האנטישמיות שהוצג הבוקר (שני) בישיבת הממשלה שעסקה בנושא.

האירועים האנטישמיים שבוצעו בעיקר על ידי מוסלמים עלו במאה אחוז, כאשר מחצית האירועים המסווגים בתור אירועים "גזעניים" מופנים נגד יהודים, זאת למרות שאלו מהווים פחות מאחוז אחד מכלל האוכלוסייה.

במהלך 2014 התרחשו כ־1000 אירועים אנטישמיים בקטגוריות שונות, שכללו גם עשרות תקיפות אלימות. עשרות יהודים הוכו או הותקפו בנשק קר, ובקבוקי תבערה הושלכו על בתי כנסת ועל עסקים של יהודים.

שיאן של התקיפות האלימות התרחש בחודש נובמבר: כשלושה מוסלמים פלשו לביתם של בני זוג יהודים בפרבר של פריז - Creteil, תקפו צעירה בת 19, שדדו את תכולת הבית, תוך שהם אומרים כל העת שהם עושים זאת "בגלל שאתם יהודים".

צרפת כאמור היא המקום הקשה ביותר ליהודים על אדמת אירופה כיום. "המלחמה בעזה הייתה טריגר להבעת השנאה לישראל ולשחרור הרסן מעל האנטישמיות", אמר רוג'ר קוקירמן, נשיא ה־CRIF, המועצה המייצגת של הארגונים היהודיים בצרפת, וסגן יו"ר הקונגרס היהודי העולמי. "כמעט באופן מידי, ביקורת על ישראל או התנגדות למלחמה, הפכו לקריאות גורפות נגד יהודים".

מהדו"ח שסיכם את מקרי האנטישמיות בעולם כולו עולה כי בחודשים יולי-אוגוסט 2014, נרשמה עלייה של כ־400% במספר האירועים האנטישמיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ככל הנראה בהשפעת מבצע 'צוק איתן'.

שנת 2014 התאפיינה בעליית מדרגה מדאיגה במעשי הטרור ובניסיונות פיגוע נגד מטרות יהודיות, בעיקר על ידי גורמים המזוהים עם תנועות אסלאם קיצוני או ימין רדיקלי. במקביל, אפשר להצביע גם על מגמת החרפה בהתנכלויות רחוב כלפי יהודים, אירועי אלימות מילולית ופיזית, תופעות שהתגברו בעיקר במערב אירופה, בסמוך לבתי כנסת ובתי ספר יהודיים.

התבטאויות נגד פעולות צה"ל בזמן מבצע 'צוק איתן', וביקורת על התנהלותה של ישראל היו מסך עשן לאנטישמיות ספוגה בשנאה שאינה מבחינה בין ישראלי ליהודי. האווירה רווית האלימות אפשרה הסלמה חריפה נגד ישראלים ויהודים כאחד. פרצי אנטישמיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מן המציאות של קהילות יהודיות רבות בעולם.

ביטויי האנטישמיות חרגו מעבר לגבולות אירופה. חלק ניכר מהתקריות ומהביטויים האנטישמיים, הגיע ממדינות דרום אמריקה, דוגמת צ'ילה וארגנטינה; מדרום אפריקה; מאוסטרליה; מקנדה וכצפוי, גם מטורקיה. יודגש כי באירופה מתגוררת הקהילה היהודית השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב: כמיליון וחצי יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר