לפיד התנגד להעלאת שכר החיילים אך מצהיר: נדאג להעלאת השכר

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד הבטיח הבוקר בבסיס הקריה בתל אביב כי ידאג להעלאת שכר החיילים, אולם מתברר כי לפיד שהיה שר אוצר התנגד להצעת חוק להעלאת השכר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לפיד מצהיר על העלאת שכר החיילים, הבוקר (צילום: 'יש עתיד')

בעד או נגד? יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד וכמה מחברי סיעתו הגיעו הבוקר (ראשון) לבסיס הקריה בתל אביב והבטיחו כי ידאגו להעלאת שכר החיילים, אולם מתברר כי לפיד שהיה שר אוצר התנגד בעבר להצעת חוק להעלאת השכר.

לפיד אמר כי "הגיע הזמן להעלות את שכר חיילי החובה. לא יכול להיות שחיילים במדינת ישראל לוחמים בצוק איתן ואז לא מצליחים לגמור את החודש, וההורים שלהם צריכים לתמוך בהם כי הם לא מקבלים מספיק".

יו"ר יש עתיד התחייב: "אנחנו נעלה את שכר חיילי החובה בצמוד לשכר המינימום בעוד 700 שקלים לחודש נטו. כמו שעשינו עם ניצולי השואה, כמו שעשינו עם קייטנות החופש הגדול, כמו שעשינו עם השוויון בנטל. כי זה נכון וזה צודק".

אלא שכאמור טענות לחוד ומעשים לחוד. חברת הכנסת מירי רגב טוענת כי בעת שכיהן כשר האוצר, יאיר לפיד התנגד להצעת חוק שאם רק היה מאשר - לא היה צריך להפגין היום.

חברת הכנסת מירי רגב כתבה בתגובה בדף הפייסבוק כי "אין גבול לצביעות, לפיד הפגין הבוקר מול בסיס הקריה ואמר כי ידאג להעלאת שכר החיילים. בשנה האחרונה פניתי ללפיד שהיה שר האוצר כדי שיאשר את הצעת החוק שלי להעלאת שכרם של החיילים הסדירים בצה"ל".

רגב פירטה "בהצעה בקשתי כי לוחמים ישתכרו מחצית משכר המינימום, כ- 2000 שקל ואילו שכרם של לוחמי העורף יעלה לכ-1000 שקל לפיד סרב לתקצב הצעה זו ודרש שהתקציב יגיע ממשרד הביטחון בלבד. משרד הביטחון בטענה מוצדקת אמר כי שר האוצר קיצץ מתקציבו לכן מוכן לתקצב מחצית מהעלאת השכר וזאת בתנאי שמשרד האוצר יתקצב מחצית גם כן".

"נחשו מי לא הסכים למהלך? נכון, לפיד בכבודו ובעצמו סיכל את העלאת שכרם של חיילים ופתאום היום, בצעד פופוליסטי זול, הוא דורש את העלאת השכר. אין גבול לבושה. לפיד לא עשה דבר בקדנציה הקודמת וככל הנראה גם בקדנציה הבאה", סיכמה רגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר