לא בוחרות, לא חרדיות / דב הלברטל

זה איום על גדולי התורה. זה איום על היהדות החרדית. המאיימות באי הצבעה הוציאו עצמן מכלל היהדות החרדית. אם בכלל היו פעם חרדיות, הן כבר לא • טורו של הלברטל (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הנשים החרדיות הדורשות ייצוג בכנסת, מאיימות. אם לא נבחרות לא בוחרות. זה איום על גדולי התורה. זה איום על היהדות החרדית. הן הוציאו עצמן מכלל היהדות החרדית. אם בכלל הן היו פעם חרדיות, הן כבר לא.

הן קיבלו תמיכה בלתי מסויגת מהנשים שבתקשורת. גם מהגברים שם. עכשיו יש להן גיבוי מהשופט ג'ובראן, יושב ראש ועדת הבחירות, ומפרקליטה, אישה, שהחליטה לעשות הכול כדי לתמוך בהן. חברות מביאות חברה.

הפרקליטה וג'ובראן סבורים, שמותר לזועבי להסית נגד היהודים, ולקבל על כך מידי חודש עשרות אלפי שקלים מהמדינה. אך מה שמותר לזועבי, אסור לגדולי הדור. להם אסור לפסוק הלכה. כי הם בסך הכול יהודים.

יום יבוא והפרקליטה וג'ובראן יאסרו על גדולי הדור לפסוק נגד חילול שבת, כי זה פוגע בחופש הפרט. יהיה אסור לפסוק שצריך לאכול כשר, כי גם זה פוגע בחופש הפרט. הם יאסרו לפסוק שצריך לקיים מצוות, כי זה נוגד את החופש מדת ואת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. הם בדרך לשם. מלחמת דת ומדינה.

כשהפרקליטה וג'ובראן מכריעים שאסור לפסוק נגד הנשים החרדיות, המדינה כבר לא יהודית ולא דמוקרטית. היא ממילא לא תתקיים. כי גם הפרקליטה תתבולל.

מה שמנחה אותה, זו האובססיה של הדרת נשים והפמיניזם. היא לא נלחמת כדי שנשים יוכלו למות בשדה הקרב. היא נלחמת לשלטון הנשים. במיוחד אם הן חרדיות, וזו הזדמנות למיגור היהדות. כי גם הפרקליטה שייכת לדור המתחדש של פוסט יהודיות.

החברה החרדית אינה צריכה להידבר עם הנשים החרדיות האלו. היא פשוט תוקיע אותן מקרבה. זה לא איום. זה מה שיקרה. כי ההלכה היא שאסור להן להיבחר לכנסת. ובוודאי שאסור להן להילחם נגד גדולי הדור.

ביום שבו הנשים האלו ינודו מהחברה שהן יוצאות נגדה, מחלישות אותה וחותרות תחתה, בעזות ובהתרסה שאין כדוגמתן, הפרקליטה לא תושיע אותן. גם לא ג'ובראן.

ג'ובראן לא יהיה ביום שבו בניהן של החרדיות ידחו מהמוסדות החרדים. הם ייאלצו ללמוד עם ילדיה של הפרקליטה. הפרקליטה גם תדאג לשידוכים שלהם. הוא לא יהיה ביום שבו בעליהן לא יתקבלו לכוללים ויוצאו מבתי הכנסת. אז הם ילמדו אצל ג'ובראן ויעלו לתורה במגזר שלו.

באותו היום, נראה מה יהיו חלומותיהם של הפרקליטה, ג'ובראן והנשים החרדיות. כי כשהן יוקעו מהחברה החרדית, גם ג'ובראן לא יציל אותן.

(שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר