נסע במהירות 160 קמ''ש ויצא זכאי

השוטרים שערכו מארב בכביש 6, חשבו כי יש בידם תיק סגור שעתיד להסתיים בהרשעת הנאשם, אך נשארו המומים כשבית המשפט החליט לזכות אותו מנהיגה במהירות (תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השוטרים שערכו מארב בכביש 6, חשבו כי יש בידם תיק סגור שעתיד להסתיים בהרשעת הנאשם, אך נשארו המומים כשבית המשפט החליט לזכות אותו מנהיגה במהירות מופרזת.

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו הוא נסע בשעת לילה מאוחרת בכביש 6 במהירות של 160 קמ"ש. הנאשם מצידו הכחיש כל מעורבות בנסיעה מופרעת שכזאת אולם הדבר לא מנע מהשוטרים לזמן אותו לקצין משטרה לצורך עריכת שימוע ופסילה מנהלית בת 30 ימים.

הנהג טען כי נעשה לו עוול נורא, ופנה אל עורך הדין חזי כהן בכדי שיספק לו מענה לבעיה. עורך הדין כהן צילם את חומר החקירה והופתע לגלות כי יש בתיק פערים משמעותיים בין מה שמתאר השוטר לבין ההיגיון והשכל הישר - עובדה שגרמה לעורך הדין לכפור בכתב האישום ולקבוע את התיק לניהול הוכחות.

לפני ארבעה חודשים, כאשר התנהל תיק ההוכחות בפני בית המשפט לתעבורה בפתח-תקוה, חקר עורך הדין את השוטרים על דוכן העדים, ועלתה תמונה מוזרה לפיה השוטר שהפעיל את מכשיר הממל"ז טוען כי עמד על גשר ושמר על קשר עין רצוף עד שהנאשם הגיע עם רכבו אל הניידת השנייה שעמדה במרחק 700 מטר מהגשר, עוד מציין מפעיל הממל"ז כי הכביש היה ריק מרכבים מלבד רכבו של הנאשם.

בניגוד אליו טען השוטר השני שהיה בניידת (אתת) כי מהמקום בו עמד הוא כלל לא יכול היה להבחין בשוטר שניצב על הגשר וכי התקשורת ביניהם נערכה באמצעות מכשיר הקשר המשטרתי.

בנוסף ציין האתת כי הרכב של הנאשם חלף על פניו והוא עצר אותו כ-600 מטר מהמקום בו עמד, דהיינו למעלה מ-1200 מטר מהגשר בו הרכב נמדד. הוא אף מציין כי הוא הורה לרכבים נוספים לא לעקוף אותו על מנת שידע בוודאות כי הוא עוצר את הרכב הנכון.

בשלב הסיכומים התביעה ביקשה להרשיע את הנאשם שכן לשיטתה עדויות השוטרים אמינות ומדויקות, מנגד טען עורך הדין כהן כי בעדויות השוטרים עלו סתירות מהותיות אשר יש בהן לזכות את הנאשם. עוד טען עורך הדין כי ישנה סתירה בגרסאות השוטרים שכן כיצד יתכן ששוטר אחד טוען ששמר על קשר עין עם הרכב ואילו השוטר השני טען כי כלל לא יכול היה לראות את השוטר שהפעיל את הממל"ז שכן לשיטתו המרחק בינהם רב ולפיכך הם תקשרו בינהם באמצעות מכשיר הקשר המשטרתי.

עוד טען עורך הדין כהן כי עצם העובדה שניידת המשטרה הורתה לרכבים נוספים לא לעקוף אותה מעידה כי הכביש לא היה ריק וכי היו בו כלי רכב נוספים וזאת בניגוד לטענתו של מפעיל הממל"ז לפיה באותה עת היה הכביש ריק מרכבים מלבד רכבו של הנאשם.

השופטת רות רז קיבלה את טענותיו של עורך הדין חזי כהן וזיכה את הנאשם מהעבירה שיוחסה לו בכתב האישום. בית המשפט הסתמך בהכרעת דינו בטענות שהציג עורך הדין חזי כהן בנוגע למרחק הרב שהיה בין השוטרים וכן לסתירות שעלו בגרסאות השוטרים ומשכך מצא בית המשפט כי הנאשם זכאי מהמיוחס לו בכתב האישום.

בתי המשפט לתעבורה רואים בחומרה יתרה נהיגה במהירות מופרזת. הענישה בגין מהירות מופרזת נושאת בצידה עונשים משמעותיים כגון פסילה ארוכה בפועל, קנסות ובמקרים מסויימים אף עונשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

תגובת המשטרה לא נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר