הרב שמואל אליהו התערב בבחירות בניגוד לחוק?

רבה של העיר צפת פרסם מאמר הקורא לאיחוד מפלגות "ביחד" ו"עוצמה יהודית", ועורר סערה. בעמותת חדו"ש תקפו אותו בצורה בוטה: "קשה לחשוב על עבירה בוטה חצופה יותר" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשברקע המגעים לריצה משותפת בין מפלגתו של אלי ישי לזו של מיכאל בן ארי, קרא רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו לשתי המפלגות להגיע לסיכומים על ריצה משותפת.

הרב כתב באתר "סרוגים" כי אחרי שהמפלגות הערביות התאחדו בריצה משותפת לכנסת למרות שיש ביניהן הבדלים של דם, גם בימין אפשר לבצע מהלך דומה.

"כמו בכל אחדות, הערבים הולכים להגדיל את כוחם יותר מהמספר של חיבור כולם יחד. ככה זה בפוליטיקה – חיבור מביא אנשים נוספים. כך קרה לבית היהודי שהכפיל את כוחו בבחירות הקודמות. כך קרה לאיחוד שבין מפלגת העבודה בראשות הרצוג לתנועה שבראשות גב' ציפי לבני. חיבור שהביא להם עוד ששה מנדטים יותר מהחיבור המספרי של שני התנועות ביחד".

הרב הוסיף כי "הימין לא הצליח להבין את זה עד היום הזה. בעוד שלושה יומיים נסגרת האפשרות להגיש רשימות לכנסת. יש שתומכים בבית היהודי, יש שתומכים באלי ישי וביוני שטבון ויש שמזדהים עם 'עוצמה לישראל'. עכשיו זה באמת לא משנה, כולנו כאחד צריכים לפעול לאיחוד בין אלי ישי לעוצמה לישראל. אם 'עוצמה לישראל' ו'יחד' של אלי ישי ושטבון הולכים בנפרד, הסיוט של שליטת השמאל והערבים עלול להתרחש. לא מדובר כאן רק בסגירת תקציבים והקפאה – מדובר כאן בדברים הרבה יותר גרועים".

הרב הזהיר כי במידה והמהלך לא ייצא אל הפועל, הימין עלול להפסיד. "אם הימין יילך בנפרד והשמאל והערבים יילכו יחד, זה לא ישנה אם לבית היהודי יהיו 17 או 20 מנדטים בכל מקרה הם יהיו בחוץ. השמאל והערבים לא יכניסו אותם לממשלה. הם יכניסו את אריה דרעי לפיד וכחלון, ויזכו לתמיכת הערבים בחוץ. התשלום על הכל יהיה על חשבון ארץ ישראל ותורת ישראל".

הרב ביקש לסיום כי "ביומיים שנשארו כולנו צריכים לעשות כל מאמץ לשכנע את יחד ועוצמה לישראל ללכת יחד. אני יודע שיש הבדלי דעות, אולי גם הבדלי רגשות. כל זה לא משנה, אנחנו חייבים להתאחד. אם חפצי חיים אנחנו – חייבים לפעול בכל כוחנו. אם השמאל יכול, אם הערבים יכולים – גם אנחנו יכולים".

בתגובה לכך, אמר סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן אמר בתגובה ש"קשה לחשוב על עבירה בוטה חמורה וחצופה יותר על איסור המעורבות הפוליטית של רבנים עובדי מדינה ממאמרו של הרב אליהו, הקורא לאיחוד בין שתי מפלגות".

אילן הוסיף: "אליהו הוא עבריין סדרתי בתחום המעורבות הפוליטית של רבנים עובדי מדינה. נראה שהסבלנות הבלתי נסבלת של מערכת החוק כלפי העבירות החוזרות ונשנות שלו הביאה אותו למסקנה שהכל מותר, ושום מהלך שלו לא יגרור סנקציות משמעותיות. הפעם הוא אפילו לא הסתתר מאחורי שיחה עם עיתונאי שניתנת להכחשה אלא פרסם מאמר חתום בשמו".

אילן אמר שחדו"ש תפנה אל היועץ המשפטי לממשלה בעוד תלונה בשרשרת התלונות האינסופיות שהוגשו במהלך השנים נגד הרב אליהו. לדבריו, "בינתיים מוצע לרב שנפשו כל כך כמהה לחופש ביטוי בלתי מוגבל ולעיסוק בפוליטיקה לשחרר סוף סוף את רבנות העיר צפת מעונשו. הגיע הזמן שיתפטר ויצא לשוק הפוליטי החופשי. שם יוכל להקים עם מנהיגה של תנועת יחד מאיר מזוז מועצת חכמי תורה ולחרף ולגדף את כל מה שזז כמקובל במועצות כאלו. המצב בו הרב אליהו הולך בלי כל מגבלות ומרגיש עם תואר רב מטעם המדינה הוא בלתי חוקי, בלתי סביר וחייב להיפסק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר