ברגע האחרון נמנעה השביתה ב'אגד'

ברגע האחרון השביתה שתוכננה להתקיים היום (שני) בחברת התחבורה הציבורית 'אגד' בוטלה לאחר הסכמות אליהם הגיעו ועד העובדים והנהלת החברה בתיווך ההסתדרות (תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

ברגע האחרון השביתה שתוכננה להיום (שני) בחברת התחבורה הציבורית "אגד" בוטלה לאחר הסכמות אליהם הגיעו הצדדים בתיווך ההסתדרות.

סמוך לחצות הלילה הסתיימה פגישת התיווך בין ועד עובדי אגד להנהלת החברה וזאת בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

בתום הפגישה הגיעו הצדדים להסכמות שביטלו לעת עתה את השביתה שתוכננה להיום. לא ברור עתה האם מדובר בדחייה של השביתה או שמא השביתה בוטלה לאלתר וזאת בשל ההסכמות עליהן מדברים הצדדים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר לאחר הפגישה: "לאורך כל המשא ומתן היה חשוב לי להביא בשורה לציבור הרחב ולעובדי אגד. אני שמח שהצלחנו למנוע את השביתה. ועד העובדים והנהלת אגד גילו אחריות ובגרות הן כלפי אזרחי המדינה, הן כלפי עובדי אגד והן כלפי הקואופרטיב. זוהי ההוכחה שבהדברות ניתן להגיע להסכמות".

דובר חברת אגד אישר כי "לאחר משא ומתן ארוך ומתיש, בהובלת יושבי הראש של ההסתדרות, אגד וועד העובדים, הגיעו הצדדים להבנה שאין מקום לפגיעה בציבור הנוסעים והם הגיעו להבנות שמסירות בשלב זה את איום השביתה".

העיצומים והאיום בשביתה הגיעו לאחר שלפני חודשיים הוכרז על סכסוך עבודה בחברה, ואולם רק בשבוע שעבר איומי העובדים החלו להתממש, זאת לאחר שלטענתם הנהלת החברה אישרה תוכנית התייעלות לשנה הקרובה ולפיה יקוצצו מיליוני שקלים וכן יוכנסו שינויים במפות התנועה.

מדובר ביותר מארבעת אלפים עובדים באגפי המינהל והמשק וכן נהגי הקואופרטיב שאינם חברי אגד, שפתחו במחאה לפני מספר ימים, כאשר הגיעו ללא עניבה לעבודתם ולא דיווחו למשרד התחבורה על נסיעתם, כך שהנסיעה נחשבה ככזו שלא בוצעה מבחינת המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר