עליה ברמת האנטישמיות בעולם: אחד מכל ארבעה נגוע באנטישמיות

דו"ח האנטישמיות של הליגה נגד השמצה שהוצג היום לשרי הממשלה מצביע על עליה מדאיגה ברמת האנטישמיות העולמית. אחד מכל ארבעה מחזיק בדעות אנטישמיות. תושבי עזה ויהודה ושומרון הוגדרו כאנטישמים ביותר בעולם. (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

העולם כולו נגדנו: דו"ח האנטישמיות של הליגה נגד השמצה, שפורסם היום (שני) והוצג בישיבת הממשלה, מעלה נתונים מדאיגים על עליה ברמת האנטישמיות באירופה וגם בארה"ב.

על פי הדו"ח צרפת היא המדינה המסוכנת ביותר ליהודים, זאת על רקע עליה בהיקף הטרור במדינה.

אבל גם בארה"ב הידידותית, לא ממש בטוח. האירועים האנטישמיים בארצות הברית כללו התנכלויות, ריסוס כתובות נאצה, חילולים ואירועים אלימים. השיא שבהם היה בחודש אפריל, בשעה שפרייזר גלן מילר ג'וניור, בן 74, מנהיגה לשעבר של מפלגת הפטריוטים הלבנה בצפון קרוליינה ירה למוות בשלושה אנשים, סב ונכדו ואישה מבוגרת, רק משום שחשב בטעות שהם יהודים.

יותר מ־50 אלף איש ב־102 מדינות ענו על סקר האנטישמיות. מהסקר עולה כי אחד מכל ארבעה נגוע באנטישמיות. הנסקרים קיבלו רשימה של דעות קדומות שליליות על יהודים. אלה שסימנו "נכון" על רוב השאלות, סווגו כמחזיקים בעמדות אנטישמיות.

הדעה הקדומה נגד יהודים הנפוצה ביותר, בה מחזיקים 41% מהנסקרים, היא ש"יהודים נאמנים יותר לישראל מאשר למדינות בהן הם מתגוררים". 35% חושבים ש"ליהודים יש יותר מדי כוח בעולם העסקים".

שני שליש מאוכלוסיית העולם כלל לא שמעו על השואה או שהכחישו את הדיווחים ההיסטוריים אודותיה, ורק 45% ידעו על קיומה.74% מן המשיבים טענו: "מעולם לא פגשתי ביהודי".

ומי הכי אנטישמים? הפלסטינים. ברצועת עזה ובשטחי יהודה ושומרון, נמצא ש-93% הם בעלי עמדות אנטישמיות, לאחר מכן ברשימה האנטישמית ניצבות עירק, תימן, ואלג'יר. תושבי לאוס נמצאו הכי פחות אנטישמיים, עם רק %0.2 מן הציבור. יחד איתם ברשימה, נמצאים תושבי הפיליפינים, שוודיה, הולנד ובריטניה. גם כאן רואים את העליה והבולטות של האנטישמיות המוסלמית.

אייב פוקסמן, ראש הליגה נגד השמצה אמר כי "על אף הנתון המטריד שרק 45% מן הנסקרים שמעו על השואה, הרי שבמערב אירופה, הנתונים טובים בהרבה, שם 94% מקרב הנסקרים מכירים את ההיסטוריה".

"בה בעת, הממצאים מצביעים על פער מדאיג בין מבוגרים לצעירים, בעוד שהמבוגרים מודעים להיסטוריה שלהם. כנראה שלאחר יותר מ־70 שנה למלחמת העולם השנייה, צעירים מעולם לא שמעו או למדו אודות קורותיהם של ששת המיליונים שנכחדו". הוסיף.

גם בהולנד ספגו היהודים גל פרעות, במהלכו מכוניות של יהודים באמסטרדם רוססו בצלבי קרס והושחתו; פצצה מייצור עצמי הושלכה על בניין מגורים שעליו התנופף דגל ישראל; ביתו של הרב הראשי של הולנד, בעיר אמספורד, נרגם באבנים פעמיים בשבוע אחד.

ארגון CIDI, העוקב אחר גילויי אנטישמיות, ופועל למען יהודי הולנד, מדווח על עלייה גדולה בביטויים האנטישמיים בתקשורת ובציבור בתקופת מבצע 'צוק איתן': משניים־שלושה מקרים בשבוע, ל־30 מקרים.

אסתר ווט, העומדת בראש הארגון אמרה כי "צריך להביא בחשבון שאלו הם רק 10 אחוזים מן המקרים המתרחשים במציאות. השד יצא מהבקבוק. האנטישמיות צפה על פני השטח, אנשים מרגישים חופשיים להביע אותה".

ווט מספרת כי יהודים הסירו מזוזות ממשקופי הדלתות בכניסה לבתיהם, כדי לא להפוך יעד למתקפות. על פי הניתוח של ה־CIDI, כ־70 אחוזים מן המפגינים ההולנדיים נגד ישראל והיהודים, הם מהגרים או בני מהגרים, בעיקר טורקים או מרוקאים. 30 האחוזים הנותרים הם הולנדים החיים במדינה ארבעה דורות ויותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר