דרישה: לבטל את מתן 'יקיר ירושלים' לרב ישעיהו ליברמן

תנועת "נוער כהלכה" פנתה לעיריית ירושלים בדרישה שלא להעניק אות יקיר העיר לרב ישעיהו ליברמן מנהל סמינר החדש בבירה, בשל טענות למעורבותו באפליה עדתית (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ישעיהו ליברמן אצל הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

תנועת "נוער כהלכה" מביעה היום (שני) את התנגדותה לכוונת עיריית ירושלים להעניק אות יקיר העיר לרב ישעיהו ליברמן מנהל סמינר החדש בבירה, בשל טענות למעורבותו באפליה על רקע עדתי.

במכתב ששיגרו הבוקר לראש העיר ניר ברקת והשופט בדימוס יעקב טירקל, יו"ר ועדת יקיר העיר ירושלים, הם קבלו על ההחלטה ודרשו כי העירייה תחזור בה מהחלטתה.

בפתח המכתב ציין ללום כי הוא פונה "בשם קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי ירושלים ובשם עמותת 'נוער כהלכה'" וכי לטעמם מדובר ב"שגיאה קשה נפלה בבחירתכם את מר ליברמן כיקיר העיר".

לטענת ללום: "נגד בית הספר שהנ"ל עומד בראשו ניתן פסק דין כבר בשנת 2006 על קיום מכסות פסולות לתלמידות ספרדיות. המכסות הקיימות בבית הספר בראשו עומד עלו לדיון גם בבג"צ ומנתונים שנמצאים בידי מרשתי בתיכון אותו מנהל הנ"ל יש מכסת מקסימום לתלמידות ספרדיות העומדת על פחות משלושים אחוזים. העובדות המתוארות מעוגנות בתודעת הציבור החרדי ספרדי בעיר, ובנפשן של לא מעט בנות".

ללום קובע בסוף מכתבו כי "מתן אות יקיר העיר לאדם הקשור ומוביל לדעת חלקים רחבים בציבור הספרדי חרדי את מגמת המכסות והאפליה בקבלה למוסדות החינוך בעיר, יש בה כדי לפגוע ו/או לזלזל בחלקים רחבים מתושבי העיר".

"לאור האמור, נדרשת התערבותכם המידית להסרת שמו של הנ"ל מרשימת המועמדים שאמורה להיות מובאת לאישור מועצת העיר מחר, וביטול מתן האות לנ"ל נדרשת באופן מיידי", ביקש ללום.

בהמשך לדרישת עו"ד ללום, כותבים ד"ר לורה ורטון חברת מועצת עיריית ירושלים ופפה אללו יו"ר האופוזיציה לראש העיר ולוועדה כי "אנו, כחברי מפלגה המתנגדת לכל סוג של גזענות והפלייה, מתנגדים להענקת האות לאדם השותף להפעלת מערכת גזענית".

"אנחנו קוראים לכל חברי המועצה להצטרף אלינו ולהתנגד למתן אות כבוד זה למי שפעל בניגוד לערכינו, שאנו מקווים שהם ערכים של כולנו", הם כותבים.

עוד הם כותבים כי "בנוסף, לאור היחס הלא הוגן של נשים וגברים ברשימת המומלצים מבקשים שחברי הוועדה יבחרו באישה להחליף את האדם שמועמדותו, כך אנחנו מקווים, ייפסל . כעת רק ארבע תוך שנים עשר המועמדים הן נשים, וברצוננו להגיע קרוב ככל הניתן ליחס שווה בין שני המינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר