יוסי יונה בראיון ל"כיכר השבת":

"סנקציות פליליות - זו לא הדרך; הבית היהודי מסית"

"הסתות פרועות, רוב הציטוטים סולפו והוצאו מהקשרם" כך אומר בשיחה ל"כיכר השבת" יוסי יונה המקום ה-23 במחנה הציוני בתגובה למתקפה הכבדה של הבית היהודי נגדו. ומה הוא חושב על חרדים ושוויון בנטל? (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: יוסי זמיר, פלאש 90)

הפרופ' יוסי יונה, שהוצב במקום ה-23 ברשימת "המחנה הציוני", נמצא בימים האחרונים תחת התקפה בשל העמדות שהשמיע בעבר. הקמפיין נגדו מנוהל בעיקר על ידי אנשי "הבית היהודי", המטיחים בו האשמות על כך שהוא אינו ציוני מספיק, ומפרסמים ציטוטים שלו מהעבר כנגד הכיבוש.

יונה, נמצא בימים אלו בחופשה בתאילנד, והסערה התקשורתית אליה נקלע תפסה אותו מעבר לים. בשיחה עם "כיכר השבת", הוא מתייחס לטענות הימין נגדו, ומשמיע את עמדותיו בנוגע לציבור החרדי וחוק הגיוס שאושר על ידי הכנסת ה-19.

עוד בחירות 2015

"הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית" הוא אומר בהתייחסו למגזר החרדי "צריך לדאוג לתנאים האופטימליים בשביל לשלב אותם יותר ויותר בחברה".

בנוגע לחוק הגיוס שאושר בממשלה האחרונה אומר יונה כי הוא אמנם עדיין לא גיבש דעה מלאה בנושא, אבל הוא לא חושב שסנקציות פליליות זו הדרך. "אני חושב שצריך לחשוב ברמה העקרונית איך החרדים יתרמו את חלקם לחברה הישראלית, בין אם בגיוס לצה"ל או בשירות שווה ערך לגיוס".

תשדיר של הבית היהודי נגד יוסי יונה

לדבריו, "שירות צבאי בישראל מוגדר כחובה גם לגבי חילונים. אדם שמסרב להתגייס כופים את זה עליו. לכן גיוס בכפייה לא נאכף רק על חרדים, אלא על כולם. לגבי החרדים צריך להגיע להסדר".

יונה מוסיף: "לא צריך להתלהם בעניינים האלו. צריך להגיע להסדרים מקובלים עם נציגי החברה החרדית והמשרדים הממשלתיים שאמונים על העניין הזה. אני לא אוהב את ההתלהמות בעניין ואת השיח הפלגני שאפיין בשנים האחרונות את הסוגיה הזאת. אני מאמין באמת ובתמים שהידברות יכולה להביא לתוצאות טובות יותר מאשר התנגחות ומריבות ציבוריות כאלה ואחרות".

מה אתה עונה לאנשי "הבית היהודי" שהביאו ציטוטים שונים שלך מהעבר וטוענים שאתה לא מספיק ציוני?

"מדובר בהסתות פרועות שבעצם יוצרות יותר פלגנות בחברה שלנו מאשר הרמוניה" אומר יונה ומוסיף, "שנאת חינם הביאה לחורבן בית המקדש".

לדבריו, "הציטוטים הללו רובם הגדול סולף והוצא מהקשרו והם נועדו לכסות על ערוותה של המפלגה הזו (הבית היהודי א.ר.) וכשלונותיה בתחום הכלכלי-חברתי. אין להם משהו חיובי להביא אז הם מביאים את זה".

לדברי יונה, "הם משתמשים בדרכים מכוערות והרסניות לחברה שלנו. יש בדברים גם מרכיב של הסתה והם חותרים באופן חמור תחת הדמוקרטיה הישראלית, בנורמות של דיון ציבורי הוגן ועושות יותר נזק. מדברות כאילו בשם האחדות אבל מפרקות אותה בצורה בלתי אחראית".

אמש, הובאו ב"חדשות 2" דברים של יונה מהעבר בהם הוא תקף את ציפי לבני, כיום אחת מראשי המפלגה בה הוא חבר. יונה אמר אז כי לבני לא פחות גרועה מנתניהו בנושא הכלכלי-חברתי.

על כך משיב יונה: "היינו פעם יריבים פוליטיים וכעת אנחנו מחוברים יחדיו. אני מקווה שנוכל לעשות דברים טובים למען החברה הישראלית".

אתה חושב שהיא תוכל להפוך את עורה מקפיטליסטית לסוציאליסטית?

"אנחנו כולנו פועלים כיום בתוך מפלגה שהיא סוציאל דמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר