מרתון פגישות

חשיפת 'כיכר השבת': ש"ס מנסה למנוע זליגת תימנים

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על מגעים בין ברק צברי לאנשי "יחד" על מקום ברשימה בתמורה לתמיכת רבני העדה תימנית, קיים מקורב לדרעי פגישה עם צברי בניסיון למנוע זליגת קולות תימניים למפלגה המתחרה. צברי דרש מקום ברשימה, אולם גורמים בש"ס דוחים את האפשרות על הסף (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק רצאבי, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

חשיפת כיכר השבת: בעקבות הדיווח הבוקר (שני) לפיו סגן ראש עיריית אלעד ברק צברי נמצא במשא ומתן מתקדם עם יו"ר "יחד - העם איתנו" ח"כ אלי ישי על תמיכת העדה התימנית בתמורה להצבתו במקום ריאלי, פועלים בשעות האחרונות אנשי ש"ס בכדי לשמור על קולות העדה התימנית ולמנוע זליגה שלהם למפלגת ישי.

בשעות הצהריים, התקיימה פגישה בין אבנר עמר, יו"ר ש"ס בקרית ספר, הנחשב לאחד ממקורביו האישיים של אריה דרעי, לבין הרב יצחק רצאבי, מרבני העדה התימנית. במהלך הפגישה הצטרף גם ברק צברי עצמו. הנוכחים שוחחו כיצד ניתן לקבל את תמיכת המנהיגים התימניים בש"ס ולמנוע חיבור עם אלי ישי. ל"כיכר השבת" נודע כי צברי דרש במסגרת הפגישה להיות מוצב ברשימת ש"ס בכנסת הבאה.

צברי טוען בפגישות שהוא מקיים בימים האחרונים, כי בכוחו להביא 25 אלף קולות מבני העדה התימנית, וזאת מאחר ורבני העדה יתאחדו סביבו, לטענתו. עם זאת, יצויין כי מלבד הרב יצחק רצאבי אין עד כה לצברי תמיכה משמעותית מקרב רבני העדה.

עוזרו של הרב שלמה מחפוד, מבכירי רבני העדה, אמר הצהריים ל"כיכר השבת" כי: "צברי לא קיבל את תמיכת הרב, יש את המכתב שהרב חתם בנושא מועצת חכמי התורה וזהו, כשתהיה החלטה כולם ידעו את זה".

ההערכה היא כי כבר מחר תתקבל ההחלטה אם צברי ירוץ ברשימת "יחד" וישובץ במקום ריאלי בתמורת לתמיכת רבנים תימניים ברשימה, או שיושגו הסכמות מול ש"ס.

בכיר בש"ס מדגיש בשיחה עם "כיכר השבת" כי במהלך השיחות עם צברי לא דובר ולו לרגע אחד על האפשרות שצברי יכהן כח"כ מטעם המפלגה. "אנחנו מנהלים משא ומתן עם פעילים בכל רחבי הארץ וצברי הוא חלק מהם".

במקביל, במהלך היום כולו מנהלים בכירים בש"ס שיחות עם מנהיגים תימניים בכדי להבטיח תמיכה שלהם במועצת חכמי התורה בנשיאות הגאון רבי שלום כהן וכן בגאון רבי שמעון בעדני. הבכירים מבקשים שהרבנים יבהירו שהם סומכים על דעתם של חברי המועצה ועל דעתו של הרב שמעון בעדני כנציג העדה התימנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר